Podnikatel dovážel desítky ojetých, často bouraných vozů, převážně z Německa. Obžaloba ho viní, že měl vylepšovat technické parametry automobilů, aby byly způsobilé jezdit po českých silnicích a lépe se prodávaly.

V originálech technických průkazů měl přepisovat nebo zadat přepsání data první registrace vozidel, aby byla považována za mladší. Také měl měnit emisní údaje, aby vyhovovaly tuzemským emisním předpisům. Takto pozměněné technické průkazy měl předkládat na úřadech i při prodeji vozů. Na tachometrech aut měl Flídr podle obžaloby snižovat počet ujetých kilometrů. Automobily byly často starší osmi let, bez globální homologace. Protokoly o technické kontrole vystavovala k vozům STK Flídrová a partner, s. r. o. Ještětice – Solnice.

„Auto mělo asi o padesát tisíc kilometrů najeto více, než bylo uvedeno v dokladech. Je to pět let, co jsem vůz koupil,“ uvedl jeden ze svědků, který odhaduje, že při koupi vozu přišel asi o třicet tisíc korun.

Leoš Flídr kauzu považuje za vykonstruovanou: „Za svoji éru jsem prodal kolem dvou tisíc aut, nikdy nedošlo k vrácení, k žádné reklamaci, ani k žádnému občanskoprávnímu sporu. Stojím si za tím, že jsem byl k zákazníkům vždy férový,“ uvedl Flídr a mj. dodal, že vozy od něj kupovali další překupníci, auta se podle něho mohla legalizovat formou přestavby i dalšími způsoby. Další argumenty nechává pro obhajobu.

V případu by mělo vypovídat před soudním senátem více než 40 svědků, někteří i ze zahraničí. Líčení bude pokračovat během února. ⋌ (zen)