Zaplatili si pobyt na horách, dorazili na místo, ale na pokoj je nepustili. Lidé, kteří si naplánovali a uhradili dovolenou přes portál www.slevyzhor.cz, mají smůlu.

Policie v srpnu web zablokovala a případ vyšetřuje pro podezření z podvodu. Již přes pět tisíc lidí podalo trestní oznámení. Poškozených je ale patrně mnohem více. Stále se domáhají uhrazených pobytů. „Bývají to často velmi nepříjemné situace. Lidi nezajímá, že hotel teď má nový provozovatel. Přijeli na dovolenou a když se dozví, jaká je situace, že s webem slevyzhor.cz nemáme nic společného a nemůžeme je ubytovat, reagují velmi podrážděně," popisuje stav Renáta Šnajberková, současná provozovatelka hotelu Bílý Hořec v Harrachově. „Křičí na nás, že nám prohodí výlohou dlažební kostku a vyhrožují fyzickým násilím," konkretizuje zkušenosti.

Zbyly jim krvavé matrace. Atakují je podvedení klienti

Tisíce podvedených klientů a obrovské dluhy zůstaly po firmách Montana Joy a Catty. Ty provozovaly až do loňského léta patnáct ubytovacích zařízení v Krkonoších a Jizerských horách. „Jenom za nájem je dluh k půl milionu," vypočítal škody Radek Vyštejn, jehož rodina vlastní hotel Máj v Peci pod Sněžkou. „Když jsme hotel převzali zpět s tím, že ho budeme provozovat sami, museli jsme za ně hned zaplatit dluh 60 tisíc za vodu, aby nám ji vůbec připojili. Museli jsme vyměnit vybavení pokojů, které bylo v děsném stavu. Nutně jsme museli pořídit 60 nových matrací a peřin. Ty, které tam zůstaly, byly krvavé a pročůrané. Divím se lidem, že v tom byli ochotní přespávat. Kuchyň byla zalepená omastkem. Příšerné," popsal situaci. „My jsme to převzali čisté, protože tady nezůstalo vůbec nic. Ani ťuk. Když jsme přijeli a rozsvítili, zbyla jediná žárovka na celou restauraci. Ostatní byly vyšroubované," připojila se Renáta Šnajberková, která od 1. listopadu 2016 provozuje hotel Bílý Hořec. Radek Vyštejn přebíral z pozice majitele hotel zajímavým způsobem. „Klíče jsme si vyzvedli v obálce na Městském úřadě v Peci. Dali je tam zaměstnanci, kteří asi nedostávali výplaty a zamkli hotel," zavzpomínal na události loňského léta.

Oba uvedené hotely patřily na portále slevyzhor.cz k nejvyhledávanějším. Čelí nepříjemným atakům a pranýřování, ačkoliv situaci nezavinily, slevy nenabízely, peníze neinkasovaly. „Jsou to složité situace, když přijede rodina z Ostravy a dozví se, že je nemůžeme ubytovat na voucher, který zaplatili," poznamenala Šnajberková. „Lidé nám vyhrožují, nenechají si vysvětlit, že slevový portál zkrachoval a vedl ho někdo jiný než my. Recepční se už bojí chodit do práce, aby je někdo nenapadl," vylíčila.

„Na druhou stranu existuje rovněž řada lidí, kteří situaci pochopí a mávnou rukou nad tím, že přišli o pobyt ve slevě za dva tisíce. A spousta z nich se ani k trestním oznámením nepřidává," řekla Renáta Šnajberková z hotelu Bílý Hořec v Harrachově. Její vyjádření potvrzuje, že poškozených klientů bude výrazně více než pět tisíc, kolik jich dosud zaregistrovalo krajské policejní ředitelství Libereckého kraje, které obsáhlý případ vyšetřuje.