Minulý pátek ji telefonicky oslovil s tím, že někdo předložil v jedné bance její občanský průkaz a žádal o úvěr ve výši 2,5 milionu korun. To žena odmítla s tím, že u této banky nemá účet. Volající chtěl tedy vědět, u jaké banky má své finance uložené, což mu žena sdělila. Muž pak hovor ukončil s tím, že bude její banku kontaktovat a rovněž policii.

"O 15 minut později jí opět telefonicky kontaktoval tentokrát její „bankéř“, který chtěl, aby se dostavila na pobočku s tím, že musí rychle vybrat peníze z účtu, což zdůvodnil tak, že peníze budou důkazním prostředkem pro policisty, kteří vyšetřují podvody. Následně jí poslal do Pardubic do obchodního domu a zaslal jí svou vizitku na What´Up, přes který dále komunikovali. Další pokyny zněly tak, že má vybrat své peníze a vložit je v obchodním centru do bitcoinmatu v přízemí. Poté co do něj vložila 120 tisíc korun jí neznámý nasměroval do její pobočky, kde si má zažádat o úvěr. Ona tak učinila a zanedlouho měla na svém účtu 300 tisíc korun. Jelikož ovšem tam byly dle „bankéře“ peníze v nebezpečí, tak je pod jeho „vedením“ vložila opět do bitcoinmatu. Podvodník jí měl přes What´Up zaslat číslo účtu, kam peníze vložila, což se do současné doby nestalo," popsala sofistikovaný podvod mluvčí policistů Šárka Pižlová.

Hradečtí strážníci řeší denně v průměru kolem 140 událostí.
„Jedovaté“ saranče, píchlé kolo, pojistky – hradečtí strážníci se nezastaví

Případ šetří kriminalisté v Hradci Králové a důrazně varují před podvodníky, kteří se vydávají za zaměstnance bankovních ústavů. "Svou roli zaměstnanců bank mají velmi pečlivě nastudovanou a přesně ví, jak Vás po telefonu navést, aby získali všechny vaše finanční prostředky," varuje Šárka Pižlová. Banka by nikdy po telefonu nevyzývala své klienty k tomu, aby vybírali hotovost a vkládali ji do bitcoinmatu pod legendou, že pouze tak o peníze nepřijdou.