Při neštěstí, které se stalo v listopadu roku 2013 zahynul osmatřicetiletý muž a čtyři další lidé se zranili. Mezi nimi byly dvě děti, které utrpěly vážné poranění. Úraz utrpěla také jejich matka a ještě další žena, která s nimi také cestovala.
Chtěli dětem usnadnit cestu
Podle policejní mluvčí Ivany Ježkové je stíhanou ženou matka dětí. Kriminalisté ji obvinili z těžkého ublížení na zdraví z nedbalosti.
„Událost je o to tragičtější, že při nehodě zemřel otec dětí a oba rodiče podle všeho jednali ze svého pohledu v dobrém úmyslu," podotkla mluvčí.
V té době byly totiž v Krkonoších velmi špatné klimatické podmínky a rodiče chtěli své děti uchránit před namáhavou cestou na chatu, kde byli ubytováni. Rozhodli se tedy jet nákladní lanovkou sloužící k přepravě zavazadel a lyží k chatě Bumbálka a dalším objektům.
„Bohužel pro cestu zvolili lanovku, která zcela jednoznačně nebyla na první pohled určená pro přepravu osob," uvedla Ivana Ježková.
Podle policie jsou rodiče povinni chránit nezletilé děti před všemi riziky, které je mohou poškodit. V tomto případě však byly děti vystaveny riziku, které vedlo k jejich těžkým zraněním.
Mluvčí upozornila, že vyšetřování případu stále pokračuje.
Přetržené lano
Rodina se dvěma dětmi, která přijela na konci listopadu do Špindlerova Mlýna na víkend, nastoupila ve spodní části lanovky do korby. Lanovka se rozjela, krátce nato se však z dosud nezjištěných příčin přetrhlo tažné lano. Korba s lidmi se zřítila z výšky několika metrů do příkrého svahu směrem k Labi.
Vyšetřování trvá už druhý rok
Policie okolnosti pádu lanovky zkoumá už 15 měsíců. Musela vyslechnout desítky svědků a nechala vypracovat množství znaleckých posudků, mimo jiné z oblasti lékařství, protože potřebovala posoudit zranění zemřelého muže i ostatních lidí. Další znalci posuzovali technický stav lanovky.
„Kromě jiného bude pro další postup velmi důležitá i výpověď obviněné ženy," uvedla Ivana Ježková.
K případu se musela vyjádřit i Drážní inspekce. Její pracovníci však zjistili, že lanovka technicky odpovídá lesnímu vrátku na dopravu dřeva, takže nespadá do jejich kompetence.
V lednu se objevily také informace, že vrátek třicet let jezdil načerno, protože byl povolen pouze dočasně. Podle představitelů města však v kolaudačním rozhodnutí žádné časové omezení nebylo.