„Tvrdila, že přišla vrátit přeplatek za vodu, a senior ji klidně vpustil dál. Podle známé a dokonale prověřené finty chtěla po své oběti rozměnit finanční částku a tím odpoutat pozornost od vlastních aktivit. Důchodci řekla, že mu jde vyplatit přeplatek za vodu ve výši 1 150 korun, přitom ho požádala, aby jí rozměnil pětitisícovou bankovku,“ uvedla mluvčí hradecké policie Anna Pešavová.

Důchodce šel do vedlejšího pokoje a když zjistil, že doma tolik peněz nemá, tak se vrátil. Podvodnice tvrdila, že to nevadí a že mu tedy bude přeplatek zaslán složenkou.

„O několik hodin později si důchodce všiml, že z jeho bytu zmizela šperkovnice se zlatými a stříbrnými šperky. Zároveň zjistil, že se mu ze skříně v ložnici ztratilo našetřených 33 tisíc korun. Poškozený si pouze vzpomíná, že se jednalo o mladou ženu, které mohlo být kolem dvaceti let,“ dodala Anna Pešavová.

Lidé by neměli zapomínat, že pracovníci vodárenských společností mají za povinnost se prokázat platným průkazem s fotografií a navíc nikdy nevybírají a ani nevracejí peníze v hotovosti. Zákazník má vždy možnost si totožnost ověřit na zákaznické lince společnosti 495 715 131.
Hradečtí policisté zaznamenali od počátku letošního roku devět případů okradených seniorů. (jap)