Platba parkovacího poplatku pomocí krátké SMS zprávy si v Hradci získává stále víc stoupenců.

V březnu 2009 se našlo jen 101 odvážlivců, kteří si stání esemeskou zaplatili, v říjnu jich bylo 712 a po roce správce parkovacího systému, firma Atol, eviduje 1867 zpráv.

„Na začátku jsme si dali za cíl, aby bylo víc než sto SMS denně. Začíná se nám to dařit, například minulý týden jsme měli přes 500 zpráv,“ uvedl šéf firmy Atol Dušan Čížek.

Společnost začala novinku testovat vloni v březnu v historickém centru. V říjnu ji rozšířila do celé zóny. Podle stejného územního klíče stanovil Atol dvě základní sazby.

Zatímco v historickém centru řidiči zaplatí za prvních 20 minut 30 korun a například za celou první hodinu 70 korun, v ostatních zónách je minimální doba určená na 40 minut za 15 korun a každých 20 minut navíc stojí pět korun.

V některých okrajových zónách se ale esemesky nevyplatí. „Parkoval jsem kousek od Bavlny, a protože nenosím drobné, chtěl jsem zaplatit SMS. Když jsem si spočítal, že bych platil téměř dvojnásobek, tak jsem volal do Atolu. Tam mi potvrdili, že je to tak a že jde o nedokonalost systému,“ zlobil se šofér, který nechtěl zveřejnit jméno.

„Někde je to méně výhodné. Dali jsme přednost jednoduchosti. Kdybychom nastavili víc tarifů, tak by lidé nevěděli, který a v jaké ulici použít,“ vysvětlil Dušan Čížek.