Zmatky a sprosté nadávky provázely v pátek zahájení prodeje parkovacích karet pro obyvatele a podnikatele z centra města ohraničeného druhým silničním okruhem.

Před osmou hodinou, kdy firma Atol začala s vybíráním žádostí, se u Aldisu vytvořila fronta, která končila až u sousedního plaveckého bazénu. První nedočkavci přitom přišli už kolem půlnoci.
„Je to organizovaný bordel. Nic jiného. Bydlím v centru 25 let a najednou mám za parkování platit. A to ještě není jisté, jestli se na mě vůbec dostane,“ řekl Luděk Glos.

Poté, co se rozhořčení lidé dostali až do Aldisu, zjistili, že čekají pouze frontu na lístek s pořadovým číslem z elektronického vyvolávacího systému. Pak museli čekat dál, až na ně přijde řada. Někteří to vzdali. Po 54 minutách navíc selhala technika. Na tabuli svítilo číslo klienta 47.
„Ten systém máme půjčený, už jsme volali servis. Zatím musíme vyvolávat ručně. Do toho začala zlobit i kopírka. Chápu, že jsou lidé naštvaní, že tu musí čekat, ale když nám tady nadávají, tak zdržují ostatní,“ řekl Jiří Junek z firmy Atol.

Žádosti o parkovací karty společnost vybírala v šatně Aldisu. Lidem byla k dispozici čtyři místa s „úředníky“.
„O rozšíření neuvažujeme. Vyvolávací systém by na to nereagoval. Techniku i brigádníky bychom sehnali, ale žádosti teď musíme přetřídit, sepsat smlouvy a vyrobit karty. Stejně bychom nic neurychlili,“ dodal Jiří Junek.
Nejčastější výtkou šoférů bylo, že jim Atol přes zaplacení peněz nezajistí parkování u domu. „Bojím se, že ty částky půjdou každý rok nahoru. Ale hlavně se obávám toho, že zaplatím a nebudu mít vyhrazené místo se svou značkou. Nemám žádnou jistotu, že nebudu muset parkovat o pět ulic dál,“ řekla Helena Vostruhová z Ladovy ulice.

Atol chce rozšířit placené stání na druhý okruh od září. Přijímat žádosti bude do konce srpna v pracovních dnech od osmi do 18 hodin a v sobotu do 13 hodin. V pátek za devět hodin přijal 467 žádostí.