Platba parkovacího poplatku pomocí SMS zprávy si získává stále víc stoupenců. V březnu 2009 se našlo pouze 101 odvážlivců, kteří si stání esemeskou zaplatili, v říjnu jich bylo 712 a letos v březnu správce parkovacího systému, firma Atol, eviduje 1867 zpráv.

„Na začátku jsme si dali za cíl, aby bylo víc než sto SMS denně. Začíná se nám to dařit, napříkad minulý týden jsme měli přes 500 zpráv,“ uvedl předseda představenstva firmy Atol Dušan Čížek.

Společnost začala novinku testovat vloni v březnu v historickém centru. V říjnu ji rozšířila do celé placené zóny. Podle stejného územního klíče stanovila firma Atol dvě základní sazby.

Zatímco v historickém centru řidiči zaplatí za prvních dvacet minut 30 korun a například za celou první hodinu 70 korun, v ostatních zónách je minimální doba určená na 40 minut za 15 korun a každých dalších 20 minut navíc stojí pět korun.

V některých okrajových zónách se ale esemesky nevyplatí. „Parkoval jsem kousek od Bavlny a protože nenosím drobné, chtěl jsem zaplatit SMS. Když jsem si spočítal, že bych platil téměř dvojnásobek, tak jsem volal do Atolu. Tam mi potvrdili, že je to tak a že jde o nedokonalost systému,“ zlobil se šofér, který nechtěl zveřejnit jméno.

„Někde je to méně výhodné. Dali jsme přednost jednoduchosti. Kdybychom nastavili víc tarifů, tak by lidé nevěděli, který a v jaké ulici použít,“ vysvětlil Dušan Čížek.