Stovky obyvatel města pobouřila v minulých dnech esemeska, která vybízí k placení parkovného v Hradci Králové pomocí výhodných textových zpráv.

„Nechápu, kde vzali moje soukromé číslo. Nemám řidičák, nikdy jsem esemeskou neplatila a ani parkovací kartu jsem nekupovala. Nelíbí se mi to,“ říká Lenka Kořínková z Hradce. „Nejvíc mě pobavilo, že za hodinu parkování na Velkém náměstí zaplatím jenom 70 korun. Měla jsem sto chutí jim napsat, ať jdou někam. Ale je to škoda peněz,“ cedí skrz zuby Naďa Bártová.

Provozovatel placeného systému parkování v Hradci Králové, společnost Atol, dává od kampaně ruce pryč.

„Nic takového jsme neobjednávali. Je to aktivita mobilních operátorů, pro které je tahle služba velmi zajímavá. Z jedné esemesky při placení parkovného mají totiž přes dvacet procent peněz. My volíme cestu reklamy v rádiu nebo letáků. Uvažujeme také o reklamě na sloupech osvětlení,“ uvedl ředitel firmy Atol Dušan Čížek.

Mobilní operátor Vodafone tvrdí, že kampaň spustil po dohodě s firmou Erika, která provozuje systém plateb prostřednictvím sms zpráv.

„Zatím jsme se od zákazníků u podobných akcí setkali s pozitivními ohlasy. Novou službu vítají a mnoho z nich ji následně využije,“ uvedl mluvčí Vodafone Miroslav Čepický.

Službu placení parkovného zavedl Atol v polovině března. „Od té doby bylo telefonem zaplaceno 454 parkovacích lístků, což je řádově patnáct tisíc korun. Největší špička je kolem oběda, řada lidí platí esemeskou opakovaně. Počet uživatelů se každý týden zvyšuje, chybových zpráv naopak ubývá,“ řekl Jiří Holubec ze společnosti Atol.

Spokojený správce systému uvažuje o rozšíření služby do dalších placených zón.

„Zavedení platby esemeskou bude postupné. Zatím jsme se ale nerozhodli, jestli půjdeme nejdříve do červených zón nebo jinam. S touto službou počítáme také v nové zóně na Pražském Předměstí, kterou chceme rozjet 22. června,“ dodal šéf Atolu Dušan Čížek.