Sněhová kalamita bude stát radnici nemalé peníze navíc. Účtovat si je zřejmě bude společnost Atol, která v Hradci provozuje systém parkování. Firma se po vlně kritiky pustila do úklidu parkovišť. Ten má však podle koncesní smlouvy zajišťovat město.

„Budeme o tom chtít s vedením města mluvit. Úklid nás stál statisíce. Nejde však ani o jeho zaplacení, musíme se dohodnout, jak to budeme řešit v budoucnosti,“ uvedl šéf firmy Atol Dušan Čížek.

Vedení radnice se úhradě za úklid nebrání. „Peníze v rozpočtu nemáme, ale někde by se určitě našly,“ sdělil náměstek primátora Josef Malíř. Parkoviště se po nocích nejprve pokoušely vyčistit městské technické služby. Úspěch však slavila až firma Atol, které se záhy podařilo zprovoznit většinu stání v centru.
„Najali jsme brigádníky, kteří vzali do ruky lopaty. Někde museli uklízet i silnice, aby se na parkoviště vůbec dostali. Je to o tom chtít uklízet,“ míní Dušan Čížek.

Podle náměstka Josefa Malíře mají technické služby málo zaměstnanců. „Ošetřují stovky kilometrů komunikací. Téměř sto procent dělají s pomocí techniky, jinak se to obsloužit nedá. Tým lidí na ruční práce nemají. Netvrdím, že se nedají najmout, ale v tomhle je soukromá firma asi operativnější,“ řekl Malíř.
„Dá se pochopit, že v prvních dnech kalamity mají přednost jiné úseky. Jenže týden poté už nebyla jejich auta nikde vidět,“ dodal Čížek.