Účet za loňský rok složila v úterý městské radě společnost Atol, která ve městě provozuje systém placeného parkování. Za dvanáct měsíců firma na parkovném vydělala 13,2 milionu korun.

„Při zachování parametrů systému dojde v příštích letech k poklesu ziskovosti společnosti, zejména s ohledem na růst úroků, odpisů a provozních nákladů parkovacích domů,“ uvedl ve zprávě pro radu šéf Atolu Dušan Čížek.

Tržby za loňský rok se zastavily na částce 43,8 milionu korun. Oproti roku 2008 je to téměř o 14,5 milionu více.
„Projevilo se rozšíření placené zóny o Pražské Předměstí, které bylo v minulém čtvrtletí vyrovnáno sezonním propadem počtu parkujících,“ tvrdí Dušan Čížek.

Náklady na provoz sytému bez odpisů se vyšplhaly na 20,7 milionů korun. Přes významný nárůst rozsahu systému a poskytovaných služeb došlo ve srovnání s předchozím rokem k nárůstu pouze zhruba o 1,5 milionu korun.

Atol vloni zprovoznil „parkhaus“ Katschnerka. Náklady na provoz dvou parkovacích domů dosáhly 7,7 milionu. Další novinkou bylo zavedení plateb pomocí SMS zpráv. „Využívání tohoto způsobu úhrady roste. Zatímco v březnu lidé touto cestou zaplatili 101 lístků, v prosinci už 1287,“ řekl Čížek.

Více o parkování čtěte zde.