Po necelých dvou týdnech se nezdá, že by nově otevřený obchodní dům Aupark výrazněji změnil v Hradci Králové „těžiště" nákupů a přetáhl zákazníky ostatních center.

O víkendu redaktoři Hradeckého deníku na vlastní oči porovnali počty lidí v hradeckých obchodních domech. Už na první pohled bylo zřejmé, že nákupní revoluce se kvůli Auparku zatím nekoná.

Moravskému předměstí dlouhá léta vévodí OC Futurum. Jak se zdá, tak tomu se konkurenční přetahování zákazníků vyhnulo zcela. Naopak o víkendu tradičně „praskalo ve švech".

„Zatím nás nový konkurent neohrožuje. V posledních dnech jsme zaznamenali naopak ještě větší nárůst zákazníků," uvedla ředitelka OC Futurum Jana Zbořilová. Z jejího pohledu je důležitých několik faktorů. Jedním z nich je například multikino Cinestar, které je pro lidi velkým lákadlem. Dalším z faktorů je strategická poloha ve spádové oblasti na Moravském předměstí. V neposlední řadě prý Futurum nabízí i výrazně odlišný mix nájemců a obchodů.

Koho by se ovšem otevření nového obchodního domu mohlo dotknout nejvíce, je nedaleké Atrium. Oba obchodní domy od sebe dělí jen několik stovek metrů. Ovšem ani tam po dvou týdnech nezaznamenali významnější úbytek zákazníků. „Výraznější pokles jsme po otevření konkurence nezaznamenali," prozradila ředitelka Lenka Valentová.

Obchodních domů je několik. Jak pestré jsou však jejich nabídky?

Hradec Králové - Východočeská metropole se „pyšní" množstvím obchodních center. Před necelými dvěma týdny se u hlavního nádraží otevřelo další.

Je však skladba obchodů a značek v jednotlivých centrech natolik rozličná, že zaujmou zákazníky s odlišným vkusem? Otázka, na kterou se názory liší.

Hradec snese srovnání s Prahou

„Salón republiky si nestojí z hlediska shopaholiků vůbec špatně. Rozhodně se může srovnávat s městy, jako je Brno či Praha. Jsou tu víceméně zastoupeny všechny značky, kde se dají vybrat dražší kousky kombinovatelné s běžnou konfekcí. Vybere si jak studentka, tak i dáma na manažerském postu. Samozřejmě, pokud dáváte přednost vyššímu levelu, vždy bude vévodit Praha a Pařížská ulice," okomentovala skladbu módních obchodů v hradeckých centrech módní bloggerka Jane Hornová.

Osobně jí v Hradci Králové však chybí služba, kterou zatím nabízí jen pár obchodních center v České republice, a to většinou v Praze. Jedná se o službu takzvaného osobního stylisty, jehož rady jsou velmi cenné. „Řada žen, ale i mužů, miluje módu, ale neumí kombinovat nebo neodhadnou, jaký styl jim sluší. Určitě by to byl přínos a bonus jít na nákup s někým, kdo odhadne vaši postavu a poradí vám, co vám dokonale sedne," doplnila Jane Hornová.

Aupark nepřinesl zásadně nic nového

Z jiného úhlu pohledu zaznívají i názory, že nedávno otevřený obchodní dům nepřinesl nic nového a z pohledu obchodů s oděvním značkovým zbožím je jeho nabídka totožná s ostatními v Hradci Králové. Tento názor zastává i módní bloggerka Ina T., která kriticky hodnotí i místo výstavby.

„Z mého pohledu byla stavba dalšího obchodního centra v Hradci Králové zcela zbytečná. Nejen že nepřinesl rozmanitější nabídku obchodů, značky jsou téměř totožné s výběrem ve Futuru, ale předně vznikl i přes nesouhlas místních, včetně mého. Obchodní centra podle mě patří mimo centrum měst."

Uvítala by též, kdyby v Hradci Králové působily i mladé módní tváře a ruku v ruce s tím i nové projekty. „Myslím, že by bylo zajímavé mít tady concept store z mladých českých designérů. Ze značek mi chybí Marks & Spencer kvůli jejich kvalitním potravinám," doplnila a zároveň vyslovila přání do budoucnosti Ina T.

V diskuzi na facebookové stránce Hradeckého deníku mají přispěvatelé poměrně jasno. Společným jmenovatelem je malá pestrost služeb.

Vaše názory
Ilustrační fotografie.Zdroj: DENÍK/David Taneček„Rozhodně (nabídka) dostatečná není. Jen stále se opakující stejné krámky. Rozhodně bych uvítal třeba značku KILPI," svěřil se s názorem Michal M.

Služby nového obchodního domu nepříliš pozitivně hodnotí i další. „Chybí zde Sephora, Mango, Zara. Z fastfoodu například Burger King, Subway. V tomto ohledu jsem dost spoléhala na Aupark, který těžce zklamal," uvedla Bára B.

„Když už tady ten obchoďák musí stát, tak proč tam alespoň nedají obchody, které tu ještě vůbec nejsou. Například Zara, Next a i ten Globus by byl fajn," napsala Gábina K.