Jen ti nejotrlejší za ním přímo jdou s otázkou, co se stalo, že má spoj už několikaminutovou sekeru. Teď se to dozví cestující prakticky „online“.
Hradecký městský dopravce totiž zavedl novou službu, kdy kromě již obligátních informací o stávající a následné stanici, přináší i hlášení, jež lidem osvětlí důvod zpoždění. „Kdyby měl řidič na každé stanici vystoupit a všem cestujícím říci, proč má zpoždění, tak toto manko bude jen a jen narůstat. Proto jsme se rozhodli zavést tato informativní hlášení. Ta řidiči cestujícím pouští po dohodě s dispečinkem,“ informoval vedoucí střediska městské hromadné dopravy hradeckého dopravního podniku Leo Sedláček a dodal, že v současné době je k dispozici desítka informativních vět, které nejčastěji upozorňují na problémy v dopravě. A hlavně v dopravní špičce jsou „nejoblíbenější“ hlášení omlouvající se za zpoždění z důvodu zácpy na Heyrovského, Brněnské a křižovatce Koruna.
Nejsou to však jen dopravní informace, které se lidé z reproduktorů autobusů a trolejbusů dozvědí. „O Vánocích jsme například lidem přáli hezké svátky. Co se pak týče provozu, tak kupříkladu na lince číslo 9 informujeme cestující, že místo ke Střelnici zajíždí autobus na zastávku Lesní hřbitov. Na občinách tak řidič zmáčkne tlačítko a lidi o této změně informuje,“ dodal Leo Sedláček.
Na co vás autobusy v Hradci Králové během cesty upozorní
- Vysoký stupeň provozu Heyrovského
- Vysoký stupeň provozu Brněnská
- Vysoký stupeň provozu Koruna
- Omluva: Stavební práce na vozovce
- Omluva: Dopravní nehoda
- Přerušení dodávky energie
- Objízdná trasa: Uzavírka Náhon
- Odbočka na Lesní hřbitov
První oběť křižovatky Koruna
K současnému itineráři „hlášek“, který není omezený, možná v brzké budoucnosti přibude další. Tentokrát s upozorněním pro cestující na lince 15 přes centrum Hradce do Předměřic nad Labem.
Tato linka se stala první obětí často kolabující křižovatky Koruna. „Zatímco jiné autobusy a trolejbusy, které jedou na terminál hromadné dopravy přes křižovatku Koruna mají možnost „dohnat“ čas právě na terminálu, tak linka 15 pokračuje dál a mnohdy kvůli zdržení na Koruně nabírala velká zpoždění. Proto jsme přistoupili ke změně trasy,“ uvedl Leo Sedláček s tím, že „patnáctka“ ze směru od Ulrichova náměstí tak již od konce minulého týdne nejezdí na zastávku Gočárova, ale u vily Anička zabočuje na okruh, kdy na terminál míří přes zastávku OC Tesco. „Slibujeme si od toho zlepšení dodržování jízdního řádu této linky. Zatím však neuvažujeme, že bychom přistoupili i k přesměrování jiných spojů,“ dodal Leo Sedláček.
Zbrusu nový spoj
Od začátku týdne zařadil hradecký městský dopravce do provozu i dvě zcela nové linky - 4 a 21. Trasa linky 4 vede od terminálu na konečnou Pod Strání. Linka 21 vyráží z nové zastávky Plachta – U Parku přes zastávky Na Brně k zimnímu stadionu, poté objíždí vnitřní městský okruh ve směru Komenského, Magistrát města, Adalbertinum a zpátky stejnou trasou přes zimní stadion. Další změny se připravují na následující měsíce. Kromě drobných úprav spojů se budou změny týkat i úpravy provozu v souvislosti s otevřením nového mostu přes Orlici ve Svinarech. „Dokončení rychlonabíjecích míst na konečné Cihelna na Slezském Předměstí umožní celodenní provoz elektrobusů na linkách 12 a 14, linku 27 čeká postupný přechod na trolejbusový provoz,“ uvedl ředitel DPMHK Zdeněk Abraham s tím, že trolejbusy pomocí bateriového pohonu překonají část trasy přes Palachovu, Benešovu a Masarykovu ulici, kde není trolejové vedení.