Od roku 2008 zdobí roh areálu bývalých Gayerových kasáren tři rozměrné a pestře barevné figury. Jde o cvičence, jeden se prohýbá jako most, druhý právě udělal provaz a má z toho velkou radost, třetí napřahuje ruce, aby chytil míč. Autorkou hravých paňáců je sochařka Alexandra Koláčková (1964), která vystudovala výtvarnou výchovu na Univerzitě Palackého v Olomouci.

Práce jejího ateliéru najdete na více místech v Praze, Liberci a Hradci Králové. Většinou jde o parky, mateřské školky, dětské domovy nebo oživení sídlišť. Realizace mají vesměs charakter prolézaček pro děti, ale rohaté červené brány v holandském Amersfootu jsou součástí relaxační zóny nové rezidenční čtvrti.

Autorčiným cílem je hravými tvary a pestrou barevností udělat z leckdy neveselých a šedivých předměstských lokalit a bezduchých sídlišť příjemnější místa k životu. Tvarová řeč v pohybech i obličejích hradeckých gymnastů vychází z původního keramického školení a z poučení na sochařství 60.let.

Nerovný povrch a barevné dlaždice u vstupu do hudební školy jsou inspirované dílem vídeňského malíře Hundertwassera a barcelonským parkem Güell Antoni Gaudího.

Koláčková se svého návrhu oživení hradecké lokality zhostila s profesionalitou sobě vlastní. Vyrobila a dodala nerozbitné a bezpečné keramické sochy vylité betonem a do zeleně umístila několik pohodlných laviček. Přesto mě více než tyto figury zaujaly jiné její práce s mexickými maskami, červenými bránami a želvami.

Sochy v rohu areálu bývalých Gayerových kasáren.