Říká, že k organizování mimořádně atraktivní podívané přišla jako „slepý k houslím“ a velká auta jezdící v náročném terénu si zamilovala.

 

O karamboly není nouze, lidé se baví


Vysvětluje,že trucky a off roadové speciály jezdí v extrémně náročném terénu plném prudkých klesání, stoupání, nerovností, překážek a často i vodním řečištěm. O karamboly proto není nouze a diváci například běžně vidí, jak se velký náklaďák při sjezdu prudkého srázu třikrát převrátí přes kabinu, dopadne na kola a záhy opět „šplhá“ do téměř kolmého kopce. Bagry a vyprošťovací technika jsou proto v neustálém zápřahu a diváci se baví.

Její závod se liší od běžného truck-trialu tím, že kromě propracovanějších a náročnějších sekcí se v něm nejede o postupové body, takže závodníci podstatně více riskují a také testují, co jejich vůz v terénu snese.

„K pořádání Extrem Truck Trialu jsem se dostala náhodou. Jsem novinářka a v devadesátých letech jsem začala pro Českou televizi natáčet mimo jiné i reportáže z evropského truck-trialu. Přestože naši jezdci patřili k nejlepším v Evropě, u nás se v té době tyto závody vůbec nejezdily. Řekla jsem si, že by bylo dobré je v České republice pořádat, ale myslela jsem si, že je budu komentovat, a ne organizovat. Dopadlo to ale jinak. Nikdo tady s tím neměl zkušenosti, a tak netrvalo dlouho a organizovala jsem závody já. V té chvíli jsem o tom totiž věděla nejvíc,“ popsala nám cestu k organizování nevšední podívané Zuzana Boučková. Dodala, že na moderování při závodech, které se letos uskuteční opět v Mohelnici u Olomouce zítra a v neděli, už nemá čas.

„Občas se ale stane, že moderátorovi vezmu mikrofon z ruky a přidám zajímavosti. Mám spoustu informací o posádkách i jejich vozech, a tak je chci lidem sdělit,“ vysvětluje.

Do kabiny závodního auta ji to prý netáhne. „Několikrát jsem už jela, pochopitelně jako navigátor, a zažila jsem dokonce i kotrmelce. Byl to nezapomenutelný zážitek, ale lépe se cítím v roli organizátorky. Řízení přenechám závodníkům,“ prohlásila.