Terminál logistických firem DHL a PPL, který byl otevřen v Březhradě, dá ve dvou směnách práci 110 lidem. Příznivě tak ovlivní zaměstnanost na Hradecku.
„Každé nové pracovní místo je vítané, obzvlášť když jich někde vznikne více než sto. Neznám přesnou strukturu pozic, ale předpokládám, že aspoň část míst nebude vázána na zvláštní kvalifikaci, takže umožní práci i lidem z naší evidence,“ řekl ředitel hradeckého úřadu práce Martin Horák.

Hradec Králové je po Českých Budějovicích, Teplicích, Plzni a Olomouci pátým místem v republice, kde obě zásilkové společnosti postavily společné distribuční centrum. „Hradecký terminál je přímo šitý na míru provozním procesům DHL i PPL, díky čemuž se zkracuje délka procesu a zákazník jednak obdrží zásilku dříve, ale také ji může později odevzdat do systému,“ tvrdí provozní ředitel DHL Express v České republice Pavel Šmejkal. Výhodou březhradského Terminálu, který vyrostl u železniční trati mezi obchodem Makro a Březhradem, je podle něho výborné dopravní spojení s Hradcem, Pardubicemi i dálnicí D11.

Pro Hradec hovořily při rozhodování o výstavbě i další okolnosti. „Hradecký region je po Praze a Moravě obchodně nejúspěšnější,“ doplnil generální ředitel PPL CZ Pavel Horák. Nový terminál podle něho umožní lépe reagovat na sezonní špičky.

Výstavba terminálu, který ročně projde téměř 2,9 milionu balíků PPL a bezmála 208 tisíc kusů zásilek dalších přepravních systémů DHL, stála 198 milionů korun.

Parametry logistického centra

* Terminál se rozkládá na ploše 30 tisíc metrů čtverečních, přičemž zastavěná plocha činí 7551 metrů. Kanceláře se rozkládají na 1150 a sklady na 6870 metrech čtverečních. Centrum tvoří hlavní hala a dva „prsty“. Hala je propojena s dvoupodlažní administrativní budovou.

* Objekt disponuje 14 expedičními vraty pro vykládku kamionů, 22 vraty pro třídění a nakládku balíků a 98 malými vraty pro rozvozové dodávky. Kapacita centra je 6200 balíků za hodinu a denně se v něm bude pohybovat více než 150 vozidel zajišťujících svoz a rozvoz zásilek.

* Investice do budovy se pohybují kolem 198 milionů korun, náklady na technologii, IT vybavení a bezpečnostní systémy přesáhly 35 milionů korun.