Městský dopravce ještě na začátku srpna doufal, že od prvních říjnových dní spojí Moravské Předměstí s magistrátem a terminálem hromadné dopravy trolejbusový spoj s pracovním označením 4. A to díky nové trolejové lince končící na zastávce Pod Strání, kam trolejbusy zamíří z Brněnské ulice přes Palachovu třídu a ulici Milady Horákové.

Plán ředitele dopravního podniku Zdeňka Abrahama, který chtěl trolejbusy nahradit zdejší autobusovou linku číslo 27, však oddálily práce na nedaleké páteřní křižovatce a dalších dílčích opravách hradeckých komunikací. „Oprava Brněnské křižovatky nám opravdu trošku překazila plány. Počítali jsme, že na novou linku vyjedeme začátkem října, ale nyní již víme, že dříve než zkraje příštího roku se nám to nepodaří,“ nechal se slyšet ředitel městského dopravce, který si od změny, kdy naftu nahradí „čistší“ elektřina, slibuje zlepšení životního prostředí.

Na dělníky hradeckého dopravního podniku nyní ještě čeká natažení trolejového vedení a certifikát od Drážního úřadu.

„Troleje snad začneme natahovat právě začátkem října. Práce na dokončení nové trolejbusové linky by pak měly být hotovy do dvou měsíců. Pak ještě musíme získat povolení. A pokud půjde všechno podle plánu, trolejbusy se na novou trasu vydají zkraje roku 2019,“ míní ředitel královéhradeckého dopravního podniku Zdeněk Abraham. Pro cestující to však nebude jediná nová linka.

Zkraje příštího roku chce dopravní podnik pustit nové parciální trolejbusy (s pomocným bateriovým pohonem) i na zcela novou linku, jež obslouží obyvatele Plachty v okolí továrny Petrof.

„Tato trať bude bez trolejového vedení, kdy se nové trolejbusy odpojí na Brněnské a poté zamíří podél Petrofu na Plachtu, kde u zdejšího jezírka bude konečná i nástupní zastávka. Poté trolejbus pojede do centra města,“ uvedl Zdeněk Abraham s tím, že v suterénu jednoho ze zdejších bytových domů u „točny“ najdou řidiči městského dopravce i své zázemí. „Nově trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem však nepojedou jen na sídliště Plachta. Zároveň se s nimi počítá i na linku 27, která na své trase na Moravském Předměstí není zcela elektrifikovaná,“ dodal ředitel Abraham.