Svou roli zde hraje i stanovisko samotných sokolů, kteří po letech odmítání jsou nyní této vizi nakloněni. „Je to jedno z nejelegantnějších řešen, jak umístit parkování do těžiště území," míní hlavní architekt města Petr Brůna s tím, že smělý projekt by velmi pomohl vyřešit problém deficitu parkování ve vztahu Filharmonie, Aldisu, lázní i samotného Sokola.  Podle architekta se však původní vize, která počítala s umístěním 750 aut, musela kvůli nové legislativě zredukovat na 620 stání.   V praxi by nové parkoviště mělo vzniknout na stávajícím oválu atletického stadionu, který by se po výstavbě přesunul na jeho střechu.  Problémem vize však je, že v době stagnace návrhu se rozběhl projekt parkoviště v nedalekých Gayerových kasárnách. „Pokud by tento  oprášený projekt prošel, jednalo by se o rezervu," dodal architekt.

Zaparkovat pohodlněji a lépe v centru Hradce Králové. Taková je vize projektu, který počítá s umístěním parkoviště pod oválem atletického stadionu. „O jeho budoucnosti však zatím nikdo nerozhodl. Kolotoč jednání nás teprve čeká," řekl Deníku hlavní architekt města Petr Brůna s tím, že jakmile bude mít všechny potřebné dokumenty, například souhlasné stanovisko hradeckého Sokola, předstoupí s touto možností před vedení 
města.

Projekt se líbí všem

„Pokud vše půjde dobře, mohl bych s touto vizí předstoupit již v průběhu letošního září,"  řekl architekt a dodal, že náklad na vybudování jednoho parkovacího místa by mohl být srovnatelný s parkovacím domem Katschnerka, tedy přibližně kolem 200 tisíc korun.

„Výhodou celé stavby je, že je umístěna nad hladinou spodní vody, čímž se náklad na stavbu výrazně zlevní," doplnil informace Petr Brůna s tím, že parkovací místa přispějí k lepšímu stání v rámci širšího okolí. Vize automobilů pod stadionem se zamlouvá i šéfovi hradeckého Sokola Miroslavu Volejníkovi.

„Vím, že historie tohoto projektu je stará přes patnáct let. Jako starosta Sokola jsem se však nikdy nedozvěděl, kde byl zakopán pes. Ale nebudeme se zabývat historií. V současné době jsme přístupni jednání. Viděl jsem ten projekt a moc se mi zamlouvá," řekl Miroslav Volejník s tím, že obnově projektu budou sokolové nápomocni protože ví, že právě v lokalitě Aldis je deficit přes tisíc parkovacích míst. „Na druhou stranu však musíme znát podmínky za jakých by to bylo realizované," informoval šéf sokolů a dodal, že v polovině srpna proběhnou další jednání všech zainteresovaných stran.

Na ně půjde Miroslav Volejník s vizí vyjednat co nejlepší podmínky nejenom pro samotnou stavbu, ale i pro hradecký Sokol. Bude se také snažit zvrátit prozatímní myšlenku, která počítá s „atletickým" parkováním coby rezervou.

„Gayerova kasárna jsou dle mého laického názoru výhodná pro jinou lokalitu. Parkoviště pod naším atletickým stadionem by pomohlo jak nám, tak i Aldisu, Filharmonii či plaveckému bazénu," míní Miroslav Volejník, který největší problém celé uvažované stavby vidí v její technické náročnosti.

Lepší sportoviště

„Věřím však, že stadion na jeho střeše bude kvalitnější a i Atletická federace sem dá nějaké prestižní podniky. Problém však je, že se tu bude házet oštěpem a kladivem. Ale věřím, že se s tím architekti a inženýři dobře popasují," dodal Miroslav Volejník jež již viděl uvažované plány, které počítají s rozšířením atletické dráhy ze současných šesti na osm drah.

Navíc se podle jeho slov rýsuje možnost, že by pod tribunami mohl vzniknout tolik potřebný atletický tunel. „Pokud se dohodneme, tak celu výstavbu vidím na rok. Kdy se však poprvé kopne nechci předjímat. Záleží na dalších jednáních. Ale jelikož chce ČSOB postavit nedalekou centrálu do konce roku 2020, tak si myslím, že kdyby se zainteresované strany dohodly, tak se to může postavit ve zhruba podobném horizontu," dodal Miroslav Volejník.