Na mrtvém bodě se nyní zasekla stavba obřího logistického centra v průmyslové zóně. Kromě toho, že se stále čeká na potřebnou studii o vlivech na životní prostředí neboli EIA, investor raději přibrzdil.

„V současné době je aktivita ze strany podnikatele zchlazena. Ekonomická krize snížila poptávku po přepravě o třicet procent, což se odrazilo na plánování stavby,“ vysvětlil vedoucí odboru investic Nového Bydžova Bohuslav Zachař.

Přesto se práce spojené s přípravou osmihektarového pozemku nezastavily. Město má nyní k dispozici pouhé dva hektary, které spadají do průmyslové zóny. Zbývajících šest teprve hodlá přiřadit.

„V současné době chystáme změnu územního plánu města, ve kterém bychom chtěli průmyslovou zónu rozšířit právě o oněch šest hektarů. Investor z oblasti rozhodně neodchází. Logistické centrum by na okraji města vyrůst mělo,“ uvedl novobydžovský starosta Pavel Louda.

Větší potíže však radnici nadělaly podmínky, které byly pro danou průmyslovou zónu stanoveny při získání státních dotací. „Na zbývajících dvou hektarech zóny můžeme postavit jen objekty, které budou využívány v určitém odvětví. Logistické centrum do toho nespadá, avšak součástí stavby by měly být i menší budovy, které by už v této lokalitě stát mohly. Samotné centrum by pak vyrostlo na zbývajících nových šesti hektarech,“ objasnil jednu z možností Zachař.

Nové překladiště, které by mělo v plném provozu zaměstnat kolem 120 lidí, je však trnem v oku starostů okolních měst a obcí.

Ostře se proti výstavbě postavili představitelé Chlumce nad Cidlinou a Nepolis. „Logistická centra by měla vznikat v těsné blízkosti dálnice s možností napojení na železniční dopravu a ne patnáct kilometrů od ní,“ pozastavoval se starosta Chlumce nad Cidlinou Miroslav Uchytil.

Navíc se okolním obcím nelíbí, že by pro ně překladiště znamenalo výraznější dopravní zatížení než doposud. „V tomto případě již pracujeme na několika variantách, jak by se dala situace vyřešit. Jednou z nich by mohla být stavba obchvatu Chlumce a dotčených lokalit,“ doplnil Bohuslav Zachař.

Stavba obchvatu by přišla odhadem na 160 milionů korun. Ty by mohl poskytnout Královéhradec­ký kraj.