„Máme již odkoupenu část pozemků od Českých drah, na nichž by měl terminál stát. O dalších stále jednáme,“ upřesnil současnou situaci vedoucí projektu na městském úřadě Bohuslav Zachař.

České dráhy vyšly radnici vstříc a rozhodly se oželet také dvě přistaniční koleje.

Tím vznikne širší prostor pro budoucí nástupiště a najíždění autobusů.

„Původně byl prostor menší. Takto můžeme bezproblémů navrhnout projekt s deseti nástupišti,“ dodal Zachař.

První kroky však udělala již společnost Oredo, s níž město navázalo spolupráci.

„Vypracovali jsme kompletní analýzu dopravní obslužnosti celého regionu. Ta zahrnovala zmapování současného stavu dopravy a zatíženosti. Také jsme vytvořili nový jízdní řád,“ vysvětlil David Procházka ze společnosti Oredo.

Tato analýza byla důležitá pro stanovení počtu nástupišť a celkové kapacity terminálu.

Navíc by měla sloužit pro nový integrovaný dopravní systém v regionu.

Město už má k dispozici souhlasy od Českých drah i Connexu, takže stavba terminálu může nabrat na obrátkách. „V pondělí bude představena studie zastupitelům. Pak nás čeká proces se získáváním možných finačních prostředků. Náklady na stavbu by se měly pohybovat kolem 50 milionů korun,“ upřesnil Bohuslav Zachař.

Město hodlá požádat o pomoc Královéhradecký kraj a pokusí se získat peníze z Evropské unie. Nový terminál nabídne cestujícím veškerý servis. Halou se lidé dostanou až na vlaková nástupiště, terminál nabídne i moderní zázemí pro dispečery, včetně odpočinkových místností. Stavba by mohla být zahájena v příštím roce a dokončena do tří let. (sir)