„Tato povinnost obnáší mnohá úskalí. Dané značky jsou poměrně velké a musíme kvůli tomu mít větší vůz. Přímo na místě je potřeba značku velmi dobře ukotvit, aby někoho nezranila, a také musíme vše nafotit a zadokumentovat, aby nás potrestaní řidiči nemohli napadnout, že daný úsek nebyl označen,“ uvedl jen několik problémů ředitel Městské policie v Hradci Králové Miroslav Hloušek.

Přestože řidiči už z dálky musejí informační cedule vidět, nohu z plynu i tak nesundají. „To jsou však již notoričtí ignoranti. Většina řidičů v daném úseku zpomalí a pak opět zrychlí,“ upřesnil ředitel Hloušek.

Strážníci proto začali být přísnější a tolerují řidičům jen zákonem určenou odchylku měření.

„Dříve jsme měli hříšníky, kteří překročili povolenou rychlost i o více než 20 kilometrů v hodině. Nyní se jedná většinou o zvýšení do deseti kilometrů za hodinu,“ doplnil informace vedoucí dopravní skupiny hradeckých strážníků Pavel Süke.

Nejvíce „černých“ jezdců nachytali městští policisté při měření v ulici Jana Černého směrem k restauraci U Letců. Nohu z plynu nehodlají šoféři sundat ani při kontrolách radarem v úseku křižovatky směrem na Plácky. „S radarem vyjíždíme do terénu pravidelně třikrát až čtyřikrát v týdnu,“ dodal Süke.

Jak se situace kolem povinných značek umístěných v měřeném úseku vyvíjela najdete na: hradecky.denik­.cz/mereni