Především v centru krajského města se hned po oblevě objevili dělníci provizorně záplatující vozovky.

„Opravy takzvanou studenou balenou směsí jsme zahájili v minulém týdnu. Hlavně jsme se vrhli na exponované vozovky a střed města,“ uvedl vedoucí střediska místních komunikací Technických služeb Hradec Králové Tomáš Pospíšil. Správce městských cest tak chce předejít ničení vozidel a případným úrazům způsobených vjetím do díry v silnici. A to i přesto, že studená směs na provizorní opravy výtluků nevydrží dlouho a je dvojnásobně dražší než klasická teplá. Ta přijde na řadu snad od poloviny března, kdy ji začnou obalovny vyrábět.

Technické služby plánují kromě oprav výtluků i plošné opravy některých ulic. Nový povrch letos dostane například hodně záplatovaná Komenského ulice nebo křižovatka u Adalbertina,

„Vozovky budou po skončení letošní zimy určitě víc poškozeny, než v minulých letech. Je jasné, že po sedmnácti mrazivých dnech v kuse dostaly pořádně zabrat. Sypat jsme vyjížděli každý den, často se používaly pluhy a košťata. Střídání teplot a používání chemických látek k posypu se musí na stavu komunikací projevit,“ je přesvědčen Pospíšil. Nasvědčuje tomu už současný stav některých hradeckých komunikací. Plná postupně opravovaných děr je například část Gočárovy třídy mezi Korunou a Břetislavovou ulicí, Komenského a část Kydlinovské ulice. Jiné to není ani na cestách mimo krajskou metropoli.

Podle Romana Kluzáka z Ředitelství silnic a dálnic ČR je na hodnocení stavu komunikací po letošní zimě ještě brzy, nicméně i on přiznal, že dosavadní podmínky nahrávaly tvorbě výtluků. Hodně však podle něho záleží na tom, v jakém stavu je silnice před zimou. (čer)