Pět let se snaží Komise místní samosprávy Pražské Předměstí - sever (KMS) o mimoúrovňový přechod pro chodce na hradecké křižovatce Koruna. Denně tudy totiž proudí stovky lidí z nedalekého nádraží a hlavně dětí do dvou základních škol.

„V roce 2010 jsme se sešli s tehdejší náměstkyní primátora Finfrlovou a hlavním architektem Brůnou. Chtěli jsme podchod nebo nadchod a zároveň nám byla přislíbena rekonstrukce Sukových sadů. Na oboje slíbil peníze investor obchodního centra," vysvětlil Miloš Berounský, člen KMS Pražské Předměstí – sever.

Interval semaforu, který  je na křižovatce nyní, nevyhovuje starším a imobilním lidem. „Děti tudy chodí ve velkém, stačil by zde bezpečnější přechod, ale nevím, jak bude na nové křižovatce vypadat," potvrdil Jiří Šimek, ředitel ZŠ Habrmanova.

Bezbariérová lávka

Podle Berounského by se dal nadchod vyřešit vkusnou bezbariérovou lávkou nad trolejovým vedením. Podchod je v místě v podstatě vyloučen kvůli množství sítí, které pod povrchem vedou.

Svého požadavku se ale nejspíše nedočkají. V plánech na rekonstrukci křižovatky nic takového není. „Dokumentaci máme od roku 2007 a nikdo tam nadchod neprojektoval. Byla zde diskuze, že by přispěla firma HB Reavis, ale jinak se to neřešilo. Nadchod znamená rampy schodiště, je to nákladné a situace se zde dá vyřešit úrovňovým přechodem," uvedl Petr Brůna, hlavní architekt Hradce Králové.

Zastupitelé města na lednovém zasedání odsouhlasili podmínky pro zadání veřejné zakázky na dodavatele. Změny už se místní asi nedovolají.

Nová Koruna? „Zhorší dopravu," tvrdí KMS

Hradec Králové - Zvýšená doprava, špatné podmínky pro pěší, ale i úzké silnice trápí občany Pražského Předměstí. Připravovaná rekonstrukce křižovatky Koruna má podle zástupce Komise místní samosprávy Pražské Předměstí – sever Miloše Berounského řadu mezer.

„Město tvrdí, že zde bude méně vozidel. To není pravda. Pražská třída bude jediná přístupová cesta k novému obchodnímu centru. Podle našich informací se má také zvýšit výška podjezdu. Kvůli čemu? Právě kvůli kamionům a zásobování," popsal situaci Berounský.

Jeden pruh nestačí

close Vizualizace budoucí podoby křižovatky Koruna v Hradci Králové. zoom_in Problém vidí stejně jako někteří zastupitelé také v jednopruhovém řešení. Automobily, které nyní mohou z Gočárovy třídy i v opačném směru projet křižovatkou vedle sebe, budou muset do jednoho pruhu. „Vozidla integrovaného záchranného systému budou muset čekat frontu. Stejně tak budou mít problémy autobusy při vyjíždění od nádraží, kde je menší provoz. Čekat tak budou muset na slušné řidiče, kteří je pustí," uvedl na zasedání zastupitelů Alois Havrda (KSČM).

Město se ale brání, že křižovatka kapacitně vyhovuje a Kukleny by neměly trpět pod množství vozidel. Dokud ale nebude postaven obchvat města, přes Kukleny do centra města automobily proudit budou. Denně místem projede 23 tisíc vozidel.

Chybí odbočka

Další zádrhel by mohl nastat v souvislosti se vznikajícím obchodním centrem. Podle informací Hradeckého deníku by totiž od Kuklen řidiči neměli mít možnost zabočit doleva do „obchoďáku". Budou tak muset použít kruhový objezd jako točnu a vrátit se zpět. To jsou další zbytečná vozidla navíc.

„Někdo to tady nedomyslel. Staví nám zde nové centrum a do něj logicky budou lidi jezdit auty," postěžovala si Jana Novotná z Hradce Králové.

Stavbaři by měli začít stavět už v červenci, záleží, jak rychle město vybere dodavatele stavby. Hotovo by mělo být pak do roka. Město také uvažuje o možnosti otevření průjezdu k ulici S.K. Neumana, kam se nyní řidiči ze směru od Koruny nedostanou.