„Je to velký problém. Cesta je poměrně úzká na to, aby tudy mohla jezdit kola i automobily. Byl jsem už také svědkem situace, kdy řidič šktrl o cyklistu zrcátkem,“ říká předseda Svazu cyklistiky Královéhradeckého kraje Pavel Černý.

Poznamenal, že mnohem bezpečnější by bylo, buď silnici rozšířit, aby vznikly samostatné pruhy pro cyklisty, nebo vést trasu Grenway Labe jinudy. „V tuto chvíli by nebylo špatné, kdyby magistrát umístil na začátek úseku velkou ceduli, že se jedná také o cyklostezku,“ doplnil Černý.

Radnice však žádnou oficiální žádost o změnu, případně stížnost, neobdržela. „Každopádně o problému víme. Signály máme zhruba týden a budeme se situací zabývat,“ potvrdil mluvčí magistrátu Václav Svoboda.

Navíc dané řešení není konečným. „Ve směru na Vysokou se uvažuje o vedení cyklostezky podél řeky Labe na jejím levém břehu. Tedy v maximální možné míře mimo stávající silnici. Současná trasa je jen dočasným řešením,“ doplnil Karel Šimonek z odboru hlavního architekta města.

S další variantou přichází také Královéhradecký kraj, který ve spolupráci se Správou a údržbou silnic plánuje rozšíření silnice o tři metry.

„Nyní je šíře vozovky šest metrů. V horizontu dvou až tří let se uvažuje o přestavbě, kdy přibudou jízdní pruhy pro cyklisty. V současné době máme mnoho stížností, v nichž si lidé stěžují, že byli ohroženi na zdraví,“ upřesnil Lubomír Šitina z dopravního inspektorátu.

Podle královéhradeckého svazu cyklistiky však není dobře řešený výjezd z města ani jedním směrem. „V dopravní špičce je problém dostat se bezpečně z Hradce na jakoukoliv stranu,“ uvedl předseda svazu Pavel Černý.

V současné době magistrát dokončil projektové dokumentace k trasám mezi Hradcem a Pardubicemi a také mezi Hradcem, Smiřicemi, Jaroměří a Kuksem. Postupně se každý rok staví také část stezky propojující Malšovice, Malšovu Lhotu a Svinary.