Podle předběžných odhadů speciálních linek využilo okolo 35 tisíc cestujících. Jen od června do srpna autobusy upravenými pro převu kol přitom jelo přibližně 30 tisíc pasažérů. „Je to srovnatelný počet jako v loňském roce, nicméně letos musíme připočítat také novou linku z Hradce Králové do Vrchlabí,“ hodnotil Michal Vávra, ředitel Svazku měst a obcí Kronoše. Tento způsob přepravy podle Vávry využívají zejména domácí turisté. „Je vidět, že Krkonošské cyklobusy dosáhly svého maxima a neočekáváme, že se do budoucna bude počet pasažérů nějak výrazně zvyšovat. Spíše se chceme zaměřit na udržení a vylepšení tohoto projektu,“ dodal ředitel. V této souvislosti půjde například o přizpůsobení odjezdových časů.

Zatímco vloni cyklobusy za 86 jízdních dnů urazily přes 57 tisíc kilometrů, letos to za 84 dní bude, i díky nové lince, bezmála 60 tisíc. Počet šesti spojů, které během léta křižovaly po nejvyšších českých horách, bude zachován také do příštího roku. Cyklobusy však pravděpodbně vyjedou o něco dříve. „Uvažujeme o tom, že bychom začali jezdit už v květnu,“ předznamenal plánovanou změnu Michal Vávra.

Krkonošský svazek cyklobusovou přepravu organizuje již od roku 2004. Roční rozpočet, krytý z prostředků Královéhradeckého a Libereckého kraje, je půl milionu korun. (top)