Magistrát versus investor. Obě strany cyklověž před nádražím chtějí, jenže nedokážou najít společnou řeč. Biti na tom budou cyklisté.

Pokud město cyklověž neodkoupí, investor Rudolf Bernart z firmy Systematica parkovací věž 31. května uzavře. „Jednalo se o pilotní projekt, měli jsme ukázat, že o parkovací věž bude zájem, což jsme splnili. Cyklověž před nádražím stojí pět let a je hojně využívaná. Město ale pouze vyvolalo několik jednání bez jakéhokoliv výsledku,“ uvedl investor Rudolf Bernart.

Nevyřešené pozemky

Zastupitelé odkup věže loni schválili, ale s podmínkou, že investor doloží všechny potřebné dokumenty. To se podle náměstka primátora pro rozvoj města Jindřicha Vedlicha nestalo. „Stávající vlastník měl vyřešit pozemky pod cyklověží, které z části patří společnosti, která bude stavět nový hotel místo Černigova. Podmínka ale nebyla splněná,“ vysvětlil náměstek, proč město z koupi vycouvalo.

Podle Rudolfa Bernarta ale magistrát nebyl schopen říct, jak mají potřebné dokumenty vypadat, a nic z toho, s čím investor přišel, město nepřijalo. Bernart odmítá, že je chyba na jejich straně. „Myslíme si, že jsme udělali maximum, abychom městu ukázali, že jde o službu, která se ujme a je žádaná,“ dodal. Také podotkl, že město nevyužilo dotace z IROPu, která mohla jít právě na koupi cyklověže.

Náměstek má ale informace o tom, že Systematica už cyklověž ani prodat nechce. „Od pana Bernarta jsem dostal dopis, že již nemají zájem o odkup parkovací věže. Pracuji tedy s tím, že už nechtějí věž městu prodat,“ řekl Jindřich Vedlich. To ale Rudolf Bernart odmítl s tím, že je to lež jak cyklověž.

Petice na záchranu

Na podporu cyklověže vznikla i petice. Podpisy mají dokázat, že o projekt je v krajském městě zájem. Podle Rudolfa Bernarta petice město snad přesvědčí, že je věž na kola dobrá věc: „Snad se město pokusí službu zachránit a přistoupí k jednání s reálným výsledkem.“

Podle náměstka ale nejde o to, že by město cyklověž nechtělo. „Pan Bernart si nebyl schopný zajistit všechny doklady, které byly potřebné,“ vysvětlil náměstek. Petice proto na věci nic nezmění.

Náměstek ale zdůrazňuje, že cyklověž je u nádraží potřeba a myšlenku podporuje. V současnosti magistrát jedná s vedením hradecké Správy železniční dopravní cesty a projektanty o novém umístění v areálu nádraží.

Parkování pod zemí

Další možností je, že by místo ve věži cyklisté parkovali pod zemí. Město v současnosti prověřuje dvě lokality na Riegrově náměstí, kde by se dal parkovací systém pro kola pod zem umístit. Rudolf Bernart ale poukazuje na to, že takové řešení by se hodně prodražilo.

I kdyby cyklověž město koupilo, v budoucnu by se musela přestěhovat. Ustoupí novému hotelu, který nahradí Černigov. K uzavření cyklověže nyní ale podle Jindřicha Vedlicha není žádný důvod, jelikož výstavba hotelu v tomto roce nezačne.