Poprvé se do země u silnice, s níž se počítalo už v roce 1039, koplo v roce 1984 v Praze. V roce 2017 pak po dlouhých peripetiích s farmářkou Havránkvou doplazila autostráda do Hradce Králové.
O rok později se poté začaly stavět úseky z Hradce Králové do Smiřic, potažmo Jaroměře. Do své současné cílové destinace doputovala D11 v pátek 17. prosince, kdy bylo zprovozněno více než 22 kilometrů. Tyto kilometry stály 4,2 miliardy korun. Nová autostráda má odvézt dopravu z přetížené tranzitní silnice první třídy číslo 33 z Hradce Králové směrem na Náchod a Polsko.

Díky otevřenému úseku bude také pohodlnější cesta do Krkonoš. Stavbaři na 22,4 kilometru dlouhém úseku vybudovali 28 mostů, čtyři mimoúrovňové křižovatky a deset protihlukových stěn o celkové délce téměř osmi kilometrů. Mimoúrovňová křižovatka Plotiště u Hradce Králové, na niž se v budoucnu napojí dálnice D35, patří k největším v zemi.
„Zprovoznění více než 22 kilometrů dálnice D11 je výrazným posunem pro dokončení důležitého dálničního spojení České republiky s Polskem u obce Královec, kde se naše D11 napojí na polskou rychlostní silnici S3,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl a dodal, že u navazujících úseků právě k polským hranicím jsou i dva zbývající úseky v celkové délce 41 kilometrů.

„Na stavbu mezi Trutnovem a státní hranicí již probíhají výkupy pozemků, se zahájením výstavby počítáme v roce 2023. Na úsek mezi Jaroměří a Trutnovem jsme aktuálně získali územní rozhodnutí a chystáme se tedy zahájit majetkoprávní přípravu," dodal ředitel ŘSD. Dálnice D11 je součástí české páteřní sítě, která propojuje naše hlavní město s Hradcem Králové a do budoucna i s Polskem. Její význam je však i celoevropský. Dle mezinárodní dohody totiž náleží k evropskému dopravnímu koridoru Paříž – Moskva, který spojuje západní a východní Evropu.