Poprvé se do země u silnice, s níž se počítalo už v roce 1039, koplo v roce 1984 v Praze. V roce 2017 pak po dlouhých peripetiích s farmářkou Havránkvou doplazila autostráda do Hradce Králové.

O rok později se poté začaly stavět úseky z Hradce Králové do Smiřic, potažmo Jaroměře. Do své současné cílové destinace doputovala D11 v pátek 17. prosince, kdy bylo zprovozněno více než 22 kilometrů. Tyto kilometry stály 4,2 miliardy korun. Nová autostráda má odvézt dopravu z přetížené tranzitní silnice první třídy číslo 33 z Hradce Králové směrem na Náchod a Polsko.

Nových 22 kilometrů dálnice D11 kolem Hradce Králové až k Jaroměři mohou od pátku využívat řidiči.
Nové úseky dálnic D11 a D35 na východě Čech budou zpoplatněné až od nového roku

Díky otevřenému úseku bude také pohodlnější cesta do Krkonoš. Stavbaři na 22,4 kilometru dlouhém úseku vybudovali 28 mostů, čtyři mimoúrovňové křižovatky a deset protihlukových stěn o celkové délce téměř osmi kilometrů. Mimoúrovňová křižovatka Plotiště u Hradce Králové, na niž se v budoucnu napojí dálnice D35, patří k největším v zemi.

„Zprovoznění více než 22 kilometrů dálnice D11 je výrazným posunem pro dokončení důležitého dálničního spojení České republiky s Polskem u obce Královec, kde se naše D11 napojí na polskou rychlostní silnici S3,“ uvedl generální ředitel ŘSD Radek Mátl a dodal, že u navazujících úseků právě k polským hranicím jsou i dva zbývající úseky v celkové délce 41 kilometrů.

Nových 22 kilometrů dálnice D11 kolem Hradce Králové až k Jaroměři mohou od pátku využívat řidiči.
Dálnice D11 jede, ale protihlukové stěny stále chybí

„Na stavbu mezi Trutnovem a státní hranicí již probíhají výkupy pozemků, se zahájením výstavby počítáme v roce 2023. Na úsek mezi Jaroměří a Trutnovem jsme aktuálně získali územní rozhodnutí a chystáme se tedy zahájit majetkoprávní přípravu," dodal ředitel ŘSD. Dálnice D11 je součástí české páteřní sítě, která propojuje naše hlavní město s Hradcem Králové a do budoucna i s Polskem. Její význam je však i celoevropský. Dle mezinárodní dohody totiž náleží k evropskému dopravnímu koridoru Paříž – Moskva, který spojuje západní a východní Evropu.