Významné rozhodnutí vydalo Ministerstvo životního prostředí. Dálnici D11 tak posouvá blíž k dostavbě potřebného úseku Hradec Králové - Smiřice.

Ministerstvo vydalo závazné náhradní stanovisko k vlivům stavby na životní prostředí EIA. Dokument, který byl nutný pro zahájení stavby patnáctikilometrového úseku. EIA, která byla na stavbu vypracována, byla zastaralá a Evropská unie ji neuznává. Úsek dostal výjimku stejně jako další prioritní dopravní stavby v Česku.

Hradec - Smiřice - Jaroměř
Začátek stavby: podzim 2017
Konec stavby: nejspíš 2020
Cena: 9 miliard korun

Stavět by se tu mohlo začít už v září příštího roku, vykoupena je totiž většina potřebných pozemků. A hotovo by mohlo být za více než tři roky. Stroje by se měly rozjet i na dalším úseku dálnice - směrem na Jaroměř. „U úseku Hradec – Smiřice – Jaroměř předpokládáme zahájení na podzim 2017, předtím v průběhu roku 2017 by měl být zahájen rozsáhlý archeologický průzkum. Ohledně zahájení úseku za Jaroměří počítáme s termínem později, v současné době se zpracovává dokumentace pro územní rozhodnutí, až toto získáme, můžeme mluvit o nějakých konkrétních termínech. EIA je zde již podle nového zákona a je tedy platná," prozradil tiskový mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Podle něj je reálné, že se řidiči po nových úsecích rozjedou již v roce 2020. „Počítáme s tím, že pokud vše půjde dobře, měla by být v tomto termínu D11 v provozu až po Jaroměř," dodal mluvčí. Celý třiadvacetikilometrový úsek bude stát devět miliard korun.