Už za šestnáct měsíců by se měl řidičům otevřít nový úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic. Ten tak bez časové proluky naváže na sedmikilometrovou etapu rychlodráhy ze Smiřic do Jaroměře. Na svém twitterovém účtu o tom informoval generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Ten se na sklonku týdne na zkrácení termínu, kdy se původně počítalo s otevřením rychlodráhy v červnu roku 2022, dohodl se zhotovitelem stavby.

„ŘSD uzavřelo dodatek smlouvy se zhotovitelem stavby na zkrácení zprovoznění 15ti km úseku dálnice D11 Hradec Králové - Smiřice do 17. 12. 2021,“ uvedl Radek Mátl a dodal, že současně s otevřením tohoto úseku autostrády se počítá i se zprovozněním dalšího navazujícího sedmikilometrového úseku ze Smiřic do Jaroměře. Stát za zkrácení termínu o více než půl roku zhotoviteli zaplatí částku 101,9 milionu korun. „To jsou 3,9 procent z ceny stavby. Přínosy jsou však několikanásobně vyšší,“ dodal šéf ŘSD.

Jaroměř se bojí

Otevření rychlodráhy však dělá vrásky na čele jaroměřskému starostovi Josefu Horáčkovi. Podle něj se z města stane jedno velké parkoviště. Chybí tu totiž obchvat. S ním ŘSD počítá až v roce 2023.

„Na jednu stranu jsem rád, že dochází ke zrychlení staveb dálnic, ale raději bych uvítal, kdyby se urychlila i výstavba obchvatu Jaroměře. Pokud totiž bude doprava z D11 svedena před městem zpět na silnici I/33, tak nám tu ještě více zhoustne i tak hustý provoz a z Jaroměře se nestane jen špunt dopravy, ale jedno velké parkoviště,“ uvedl Josef Horáček, který se nyní bedlivě dívá právě na termíny kolem šestikilometrového obchvatu města.

„V tuto chvíli se čeká na nabytí právní moci u územního a stavebního povolení. Teprve poté bude moci ŘSD soutěžit dodavatele stavby. Pokud se nic nestane, tak stavební i územní povolení by mělo svoji právní moc nabýt v nejbližších týdnech. Ale bohužel se stále s dokončením obchvatu počítá v roce 2023.“