Havlíčkův předchůdce Vladimír Kremlík přitom vloni v listopadu uvedl termín do konce roku 2028. Uspíšení výstavby D11 je nutné, protože Poláci by s plánovanou silnicí S3 mohli být na hranicích dříve. Je pravděpodobné, že zprovoznění polské dálnice bez návaznosti na české straně by zkomplikovalo dopravu na Trutnovsku.
„Musíme se tam dostat v průběhu roku 2025, protože je velmi pravděpodobné, že Poláci tam budou v roce 2024, a my bychom mezi tím neměli mít prostoj. Zvládneme to finančně, organizačně. Jediná věc, co nám zbývá dotáhnout, jsou výkupy pozemků,“ doplnil Karel Havlíček. D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Ve výstavbě jsou dva úseky z Hradce Králové do Jaroměře o celkové délce dvaadvacet kilometrů.