Vedle dopravních odborníků, kteří na zbytečnost čtyřproudovky mezi Jaroměří a Trutnovem poukázali už dříve, to v úterý při návštěvě kraje potvrdil i ministr dopravy Pavel Dobeš.

„Před pokračováním dálnice z Jaroměře do Polska má prioritu silnice R35 z Opatovic nad Labem na Vysoké Mýto a Olomouc, která bude představovat severní alternativu přetížené D1 z Prahy na Moravu,” řekl Dobeš.

Před úspěšným jednáním s farmářkou Ludmilou Havránkovou v Plačicích u Hradce, přes jejíž pole povede dostavba tří kilometrů D11 před městem, podpořil svou návštěvou ucpaného Náchoda i řešení zdejších dopravních problémů.

Dlouho připravovaná stavba obchvatu Náchoda ještě nemá ani územní rozhodnutí, Dobeš ale slíbil dát příští rok na zlepšení dopravy ve městě 38 milionů korun. Půjdou na úpravy kruhových objezdů u Slávie a Čedoku a na výstavbu nového kruhového objezdu u dopravního hřiště v Bělovsi.

Cestu do Polska by rychleji a levněji než dálnice uvolnila dostavba D11 do Jaroměře zároveň s navazujícím obchvatem Jaroměře a obchvatem Náchoda. Na přípravu D11 z Hradce do Jaroměře je připraveno na příští rok 250 milionů korun.