Na 100. kilometru na Prahu se tehdy srazilo přes sto aut. Na dálnici tehdy uvízlo 20 tisíc lidí, a šlo tak o největší hromadnou srážku na české dálnici v historii.

Co se od nehody změnilo? Udělaly úřady něco pro to, aby se stala D1 bezpečnější? Ministerstvo dopravy tvrdí, že ano. „Na dálnici přibylo 22 nových proměnných informačních tabulí. Celkem jich je na dálnici 28. Ty poskytují aktuální informace o dopravní situaci,“ uvedl mluvčí ministerstva Martin Kupka.

Na centrální dopravní servis Jednotného systému dopravních informací se napojují také rozhlasové a televizní stanice a telekomunikační operátoři. Systém elektronického mýta nově poskytuje také údaje o intenzitě dopravy.

„V testovací fázi se nachází systém, který dává automatický přehled o kolonách na D1,“ dodal Kupka. Průběžně je rozšiřován i meteorologický systém. Na D1 je nyní instalováno na 55 automatických silničních meteostanic, které dávají každých pět minut kompletní informaci o počasí. Některé z nich mají i kameru.

Rozšiřuje se i kamerový systém, kamer je nyní na dálnici 50, letos přibude dalších 24. Podle ministerstva, ale i policie se osvědčilo i nové opatření v podobě značky Zimní výbava. (rm)