Centrum Hradce Králové bude až do konce června patřit tomu nejzajímavějšímu, co česká, moravská i evropská divadla v této sezoně nabídla. Dnešní program na hlavní scéně v Klicperově divadle i na scénách pod širým nebem je plný už od brzkého dopoledne. Vyvrcholením večera bude ovšem představení pražského Divadla Ungelt Picasso. Komorní hra pro dva herce si hned od počátku získala srdce pražských diváků a oběma představitelům – Vilmě Cibulkové i Milanu Kňažkovi – přinesla nominace na Cenu Thálie 2006.

 

Letošní ročník festivalu nabídl 227 představení, která navštívilo přes 66.000 diváků. Sdělil to Alexandr Gregar, který organizoval festivalový Open Air program.

"Oproti loňskému roku byla návštěva vyšší, protože se divadlo hrálo na nových místech, například na nádvoří Šatlavy či na Malém náměstí. Celkem v Hradci Králové vystoupilo za deset dní v 186 inscenacích přes 1500 divadelníků," řekl Gregar. Část představení se konala pod širým nebem a počasí některé dny divadelníkům nepřálo, přesto museli zrušit pro špatné počasí pouhých šest představení.

Diváci si během desetidenního svátku divadla mohli vychutnat například inscenaci Petera Brooka Velký inkvizitor s hercem Bruce Myersem, obrovský úspěch a potlesk vestoje sklidilo také izraelské divadlo Cameri či italský soubor A.T.I.R. s představením Trójanky.

Kromě představení na hlavní scéně Klicperova divadla a Divadla Drak se divadlo hrálo také v cirkusových stanech v Žižkových sadech, kde vystoupilo například Studio Ypsilon z Prahy se hrou Nadsamec Jarry a další soubory. Divadelníkům patřila také další místa v historické části Hradce Králové, poosmé byl součástí letošního ročníku takzvaný Open Air program, na který byl vstup tradičně zdarma. Velký zájem byl také o večerní koncerty a festival stejně jako v předchozích ročnících oživil historické centrum města.

 


Kubánské kytary ukončily evropský divadelní festival


Starý kontinent začal být mezinárodnímu festivalu Divadlo evropských regionů malý. Potvrdil to i sobotní, závěrečný večer XIII. ročníku přehlídky v historickém centru města.

Hradec Králové/ Desítky představení divadelních souborů z celé Evropy, experimentálních scén, umělců a performerů, vystoupení skvělých muzikantů a setkání s legendami českého divadla. To všechno přinesl XIII. ročník mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů, jehož desetidenní program skončil oficiálně v sobotu, neoficiálně v neděli brzy k ránu.
K nejjasnějším hvězdám letošního festivalu patřilo italské divadlo A.T.I.R., tradičně Slovenské národné divadlo, Divadlo loutek Ostrava. Mezi „top ten“ diváci jednoznačně přiřadili i izraelský soubor divadla Cameri z Tel Avivu, díky jehož skvělému a sugestivnímu představení festival překročil evropské hranice a posunul jeho renomé zase o krůček dál.
Symbolicky v tomto trendu v sobotu večer ukončila desetidenní program evropského festivalu kubánská kapela Santy Y Su Marabú, která na několik hodin zaplavila historické centrum města latinskoamerickými rytmy. Dlouho do noci se pak divadelníci, vyšňoření diváci i batůžkáři loučili s letošním ročníkem festivalu.

Ten příští ozdobí hradeckou společenskou scénu opět v poslední červnové dekádě. (fri)

Za chybějící královskou dcerku nakonec zaskočil vyděšený divák

Před stanem Vosto5 v Žižkových sadech se scházejí diváci už hodinu před začátkem představení. Kdo přijde pozdě, nemá šanci dostat se dovnitř. Show se ale tentokrát smrskla na dva kusy. Prvním je Stand’artní kabaret, kde Ondar, Petar, Tomina a Jura improvizují, seč jim síly stačí za doprovodu vlastních kapel Tatra, Tesla či Snaha.
Druhou hrou je Karavan Evropa. Jiné tentokrát s sebou nepřivezli. „S klukama jsme si říkali, že pořádně propereme Karavan, protože ho vlastně moc nehrajeme. Jde to, jen když stojí stan,“ říká Jura Havelka relaxující odpoledne v Žižkových sadech.
Veselí komedianti zavítali s inscenací Príbeh slaný do Městské hudební síně. Slovenské Divadlo na peróne z Košic tu v úterý předvedlo veršovanou pohádku, kterou známe jako Sůl nad zlato. Protože jedna z princezen tradičně chyběla, musel ji alternovat překvapený divák.
„Jsme zvyklí na komunikaci a blízký kontakt s lidmi,“ říká autorka veršů Jana Wernerová, která ztvárnila postavu Šaška a Marušky. „Na představení jsme pracovali půl roku a hrajeme je už celkem čtyři roky,“ doplňuje Peter Kočiš coby starý Král rozesmívající publikum.
Hra byla dynamická, herci se na scéně doslova míhali. „Dříve to bylo horší, teď už jsme na tu rychlost zvyklí,“ usmála se lehce orosená Zuzana Psotková. Její postava francouzského sluhy Žofrého nosila řídký knírek. (luk)

VYHOUKANÁ SOVA. Kavčí plácek nad schody u Žižkových sadů letos bohužel nepatří do seznamu otevřených divadelních scén. Pro rekonstrukci nedaleké Besedy a především bezpečnost diváků zůstal „pouhým“ koncertním místem – zato velmi vyhledávaným. Každodenní podvečerní vystoupení známých kapel přiláká desítky lidí. A nikoliv výjimečně se tady při koncertech i tančí. Takhle to na Kavčím plácku vypadalo při vystoupení skupiny Vyhoukaná sova. Foto: Deník/ David Taneček

Festival ve středu: výhoda domácího hřiště

Středeční program XIII. ročníku mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů nabízí velký prostor právě domácí, hostitelské scéně. Hned dvakrát bude jeviště Klicperova divadla patřit tomu nejlepšímu, co v poslední době jeho soubor nabídl svým divákům.
Dopoledne se Klicperovo divadlo pochlubí jednou z nejzajímavějších inscenací z projektu Bůh ochraňuj Williama Shakespeara! – Macbeth. Režisér David Drábek děj přenesl z ponurého středověkého Skotska do současného prostředí plného známých rekvizit a symbolů. Jen lidské vlastnosti zůstávají stejné… Kam až může člověk zajít v nekontrolované touze po moci a světské slávě? Kde se rodí v lidské duši zlo? Otázky, které bez ohledu na místo a čas ve hře zaznívají a přes všechnu tragédii ukazují stupidní ctižádost omezených jako směšnou. Drábkovo pojetí Shakespearova dramatu vyvolalo už na počátku svého uvedení rozporuplné reakce a přilákalo do Hradce diváky z celé České republiky. Ředitel Klicperova divadla Ladislav Zeman považuje Macbetha za „rodinné stříbro“.
„Jednoznačně je to jeden z nejzajímavějších titulů, jaké našim divákům v současnosti nabízíme,“ říká o dnešním dopoledním představení.
Večer na hlavní scéně bude patřit Revizorovi – tak, jak ho se souborem Klicperova divadla nastudoval režisér Ivo Krobot. Na českých jevištích mnohokrát inscenovaná hra je hereckým koncertem souboru hradeckého divadla a v neposlední řadě také pastvou pro oči díky nádherným kostýmům a výpravě Luboše Hrůzy.
Klicperovo divadlo se na letošním festivalu už představilo inscenací Dvořákova Čerta a Káči (kdo neviděl Káču Pavlu Tomicovou, neví nic:–)) a českou premiérou komedie o láskyplném trojúhelníku francouzského autora Floriana Zellera Ten třetí. (fri)

Vrtačky a lijáky zkoušejí, co muzikanti ještě vydrží


Bylo to jasné už v zahajovací den. Marián Varga, který měl ve čtvrtek pozdě večer otevírat hudební sezonu na letní scéně vedle divadla, musel prchat před ostrým lijákem do klubu Satchmo. Podobně dopadla i většina dalších koncertů.
Ve dne se počasí jakžtakž drželo zpátky, nechalo na pokoji divadelníky na otevřených scénách a večer se pak vyřádilo na muzikantech. Dlouhé hodiny předevčírem čekali lidé na černého jazzmana Donnyho Elwooda z Kamerunu. Počasí mu stejně dopřálo pouze pár minut, ale potěšil nezaměnitelným rytmem, barvou hlasu a neskutečnou muzikantskou dovedností potěšil srdce i uši. Elektrická vrtačka ze sousedství zase zkoušela trpělivost a sebeovládání jedenadvaceti členů souboru Bohemian Guitar Orchestra, kteří hráli Vivaldiho a Bacha v atriu rezidence Šatlava. Stavební práce v sousedství a povyk z nedalekých Žižkových sadů však brali s nadhledem a humorem.
K největším „trhákům“ hudebního programu festivalu bude patřit dnešní vystoupení skupiny Nadoraz, kterou zná přinejmenším každý Hradečák a která před časem sama hrála v Klicperově divadle ve hře Lumpacivagabundus. Naprosto neodolatelné budou kubánské a latinskoamerické rytmy v závěrečný den festivalu, tedy v sobotu. (fri, luk)

Šatlavou se nesly intimní tóny kytar

Jedenadvacet členů souboru Bohemian Quitar Orchestra představilo vpondělním parném odpoledni svůj um na nádvoří residence Šatlava. Posluchači si mohli poslechnout skladby renesančního autora Susata, dále pak barokních interpretů Vivaldiho, Bacha a Telemana. Zhudby 20. století zazněl Piazzolla, Duarte a nechyběly ani skladby předního českého kytaristy Štěpána Raka, skterým orchestr spolupracuje. Vlídné melodie však chvílemi nepříjemně rušil povyk zblízkých Žižkových sadů, kde se konají další představení vtamních šapito, a zvuk vrtačky ze sousedního domu. „S vyrušením musí člověk počítat, když hraje venku. Horší by bylo, kdyby začalo pršet,“ usmál se dirigent a umělecký vedoucí souboru Rostislav Coufal. Hudebníci rozkmitali struny klasických nástrojů snylonovým ostruněním ve standardním ladění. Dále zahrály sopránové a basové kytary. Cembalo vpartech barokní hudby nahrazovala dvanáctistrunka. „Prostředí je tu krásné. Kytara je hodně intimní, takže i při tom velkém počtu hráčů není zvuk tak silný, jak by bylo třeba, aby ho posluchači mohli plně procítit. Akustika je tu dobrá, protože jde o ze všech stran uzavřený prostor,“ pochválil místo konání koncertu Coufal. (luk)

Radovan Lipus v podkroví

Jednou z nejočekávanějších inscenací XIII. ročníku mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů je páteční představení Divadla loutek Ostrava nazvaná Z deníku Ostravaka.

Za jejím uvedením stojí anonymní, tajemný, neznámý autor píšící pověstným ostravským dialektem, skrývající se za pseudonymem Ostravak Ostravski. Jeho identita zůstává skryta, nicméně svolil prostřednictvím svého knižního vydavatele k uvedení svých textů v Divadle loutek. Jeho myšlenky a slovník přivedl na jeviště režisér Radovan Lipus. Inscenace Z deníku Ostravaka patří k tomu nejzajímavějšímu, co odborníci i diváci v poslední době objevili na české divadelní scéně.

Právě Radovan Lipus bude dnešním hostem Lenky Jaklové v útulném podkroví Klicperova divadla.

Devětatřicetiletý samorost sám sebe označuje především za kavárenského povaleče. Jeho píle a kreativita jsou ovšem zřejmé z výčtu jeho aktivit, mezi nimiž nechybí ani otcovstí televizního projektu Šumná města a řada výjimečných režijních počinů.
Publicistka Lenka Jaklová přivítá Radovana Lipuse v podkroví dnes o půl šesté odpoledne. Ve čtvrtek v podvečer bude hostem Lenky Jaklové fotograf Jindřich Štreit. (fri)

Trójanky: šestnáct herců, sudy a kufry

S málem rekvizit si vystačila italská režisérka Serena Sinigaglia ve hře Trójanky. Válka z pohledu vítězů i poražených je plná pocitů a osudů.

Z italského Milána přijelo na festival experimentální divadlo A.T.I.R., které milují především italští studenti divadelních škol.
Trójanky se vymykají všemu, co zatím festival nabídl. Text, který vznikl propojením Euripidových Trójanek a Homérovy Íliady, celé dvě hodiny zaměstnává všech osm herců a osm hereček, kteří pracují s minimem rekvizit, zato s pohybem a metaforou.
Kdo nestihl včerejší večerní představení v Klicperově divadle, může zajít dnes. (fri)

REQUIEM. Ze sobotního představení Cameri Theatre zTel-Avivu.

Pár diváků během představení odešlo

Takřka bezeslovnou pohybovou improvizaci Hoho příde přídéé, předvedli pražský soubor Batoooh a Taina chut doprovázení dvěma členy hudebního seskupení Jáchym Štětka Company. „Na tomto festivalu jsme počtvrté. Prostor radnice nám však neumožňuje bližší kontakt spublikem. Vminulých ročnících jsme hráli vMěstské hudební síni, kde je přívětivější romantické prostředí se stromy. Lidé se na pohyb mohli lépe soustředit,“ říká Jan Švec ztvárňující Tygra a Ijáčka.

Ne každý však přišel tomuto druhu umění na chuť. Pár diváků během představení odešlo. „Je normální, že někteří představení brzy opustí,“ shodují se herci, kteří už několik let společně trénují ladnost pohybů. Rozhodně se nejednalo o divácky jednoduchou záležitost. Spíše než o děj, šlo o vyvolání pocitů znevšedního přístupu k divadlu. (luk)

Mezi diváky přistál i zelený plivanec

Sonda do hlubin dutiny ústní odhalila rušný a nebezpečný život lidského chrupu. Představení snázvem Dentální rapsodie aneb Stomatologická revue, které ssebou v sobotu přivezlo zPrahy divadlo Ztracená existence, hodinu nepřetržitě rozesmívalo publikum vMěstské hudební síni. Jednotliví herci ztvárnili zuby dolní čelisti, nechyběl ani růžový lascivní jazyk, plomba, uvízlý kus jídla, párátko, žvýkačka či dentista se sestřičkou. Mezi diváky přistál i zelený plivanec. Do úst zabloudily také spermie, a proto „nebylo“ představení vhodné pro děti do patnácti let. Hra podle režie Alexandra Guhy byla vroce 2006 uvedena na Jiráskově Hronovu a byla nominována na inscenaci roku vDivadelních novinách. Nový úhel pohledu nabídl soubor také České Stomatologické komoře. (luk)

Dračí pouť: Divadlo je hravý svět pro malé i velké děti

Už devátý rok je součástí mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů také velká dračí pouť – Divadlo Drak přináší vlastní program pro malé i velké diváky. Ani letos nechyběly houpačky!


Hradec Králové/ Houpačky, kolotoče, noční divadelní představení, možnost nahlédnout do zákulisí divadla a sáhnout si na rekvizity, teplé mikiny a spousta radosti: takový je nejstručnější popis letošní dračí poutě, kterou Divadlo Drak každoročně děkuje svým malým i velkým divákům za přízeň.
Víkendový program začal netradičně nočním představením už v pátek – ve 22 hodin začínala road–movie romance z hradeckých ulic nazvaná Alenka zamilovaná, která měla za adresáty nejen (dospívající) děti, ale i jejich rodiče. Nic naplat, největší úspěch měla stejně klasika – pohádka o červené karkulce. S ironickým nadhledem ji pojednalo Bratislavské bábkové divadlo a udělalo radost snad všem, kteří si o víkendu našli cestu k Divadlu Drak. Nejzajímavějším počinem dračí pouti pak byla nedělní premiéra Carmen, v níž básník a autor předlohy Jan Kašpar objevil nikoliv příběh lásky, ale především zodpovědnosti. (fri)

PRO VELKÉ I MALÉ. Dračí pouť , kterou letos už podeváté připravilo Divadlo Drak, během dvou víkendových dnů přinesla spoustu radosti a zábavy. Nakonec přestalo zlobit i počasí. Foto: Deník/ František Hloušek

Promočená scéna i hlediště čekaly milovníky humoru, který se dá krájet

Hradec Králové – Příjemnou odpolední hodinku mohli strávit rodiče se svými ratolestmi na Letní scéně Klicperova divadla. Představení připomínající všechna roční období připravili pro děti principál a principálka Zemanovi zbrněnského Zemanova dřevěného divadla. Příjemným vystupováním vtáhli děti do děje plného písniček a říkanek. Některé znich si mohly na pódiu dokonce zahrát na hudební nástroje a zatancovat po indiánském způsobu. Za to je potom čekala sladká odměna.(fotografie zletní scény)

Loutkovou inscenaci inspirovanou varietními čísly sloužícími vdevatenáctém století kpobavení publika mezi dlouhými představeními loutkoher shlédli diváci opravdu jen zběžně. Po deseti minutách se totiž stejně jako včera rozpršelo. „Promiňte, ale vtakovém počasí to musíme přerušit,“ omlouvali se loutkoherci divadla Karromato Praha. Svůj Dřevěný cirkus bohužel v Radnici nedohráli.

Promočená scéna i hlediště čekaly milovníky humoru, který se dá krájet, vMěstské hudební síni opůl osmé večer. Představení „Punk není mrkev“ Krátkého a úderného divadla Liberec se tedy muselo odehrát vjednom zvnitřních sálů, jenž byl nedočkavci okamžitě přeplněn. Herci opět nezklamali svými písničkami a skeči. Obecenstvo se často nestačilo mezi výbuchy smíchu ani nadechnout. Pro hrubší slova se tu nechodilo daleko. Největšímu úspěchu se těšil nový díl krkonošského večerníčku snázvem Jak Trautenberk nakopal Krakonošovi prdel. Šéf protidrogového oddělení Trautenberk za asistence Ančete, Kuby a Tajného zatkli dealera Crackonoše a jeho pomocnici sojku. Úspěch sklidila také trojvaječná dvojčata Kiki a Kiki se svou kamarádkou Viki.

Co se může stát přinečekané návštěvě kontrolora u nemocného pacienta předvedli herci divadla Vicena zÚstí nad Orlicí. „Je mi ctí přivítat vás jako historicky první publikum vnově zrekonstruované Šatlavě,“ uvítal diváky před začátkem své inscenace Venclíkovy hry Kontrola nemocného režisér Alexandr Grygar. Fucking story, jak se příběh o krátkém spřátelení puntičkářského kontrolora a simulanta jmenoval, zaplnilo atrium bývalé věznice do posledního místa. Muži, kteří si tu na krátký okamžik sdělili všechna svá trochu perverzní tajemství, aby nakonec zjistili, že nemají zas tolik společného, si na chvíli dokonce vymění role. Úsměvná komedie plná zvratů však nakonec končí tragicky. Opilý kontrolor rozbíjí nemocnému hrníček po babičce, za což ho rozlícený pacient uškrtí. Poté sprovodí ze světa svého papouška, ženu a spáchá sebevraždu. (luk)

CO SE MŮŽE STÁT přinečekané návštěvě kontrolora u nemocného pacienta předvedli herci divadla Vicena zÚstí nad Orlicí. Foto: DENÍK/Jakub Lukačišin

Do 30. června je na různých místech v Hradci Králové připraveno na 230 představení divadelníků ze 14 zemí.

"O vstupenky na festival byl tradičně obrovský zájem, v prodeji zůstává pouze několik vstupenek na některé zahraniční soubory," řekl ředitel Klicperova divadla Ladislav Zeman.

Program festivalu je možné najít na webových stránkách www.klicperovodivadlo.cz. "Jedinou změnou v programu je přesunutí dvou představení hry Ten třetí ze scény V podkroví do studia Amátka," řekl Zeman.

Kromě tuzemských divadel se divákům v Hradci Králové představí například vyhlášené izraelské divadlo Cameri z Tel Avivu se hrou Requiem v režii významného režiséra Chanocha Levina, italské soubory A.T.I.R. z Milána a římský Tony Clifton Circus. Poprvé v České republice budou hrát divadelníci z rumunského divadla Masca, do Hradce Králové přijede také petrohradský soubor Prijut komedianta či dvojice slovenských divadel.

V Hradci Králové dnes odpoledne začal také takzvaný Open Air program, který již poosmé nabídne divákům zdarma na 130 představení na různých místech v historickém centru města. Letos poprvé se bude hrát také na opraveném Malém náměstí či v atriu rezidence Šatlava v sousedství Klicperova divadla.

Hradecký divadelní festival v posledních letech přilákal na představení přes 50.000 diváků. Ti kromě divadel míří také na večerní koncerty a další akce. I letos bude v provozu noční festivalová autobusová linka.

Den Vinohrad ve vší divadelní noblese

HRADEC KRÁLOVÉ - Během hradecké divadelní fiesty se stalo již dobrou tradicí, že jeden den je vždy zadán pro některé z předních českých divadel. A protože pražské Divadlo na Vinohradech slaví stovku, bylo by hříchem, aby letos nepadla volba právě na tuto scénu, která vždy úspěšně soupeřila s Národním divadlem a někdy je dokonce i předčila.

Navíc vznikla vazba přes uměleckého šéfa vinohradského divadla Martina Stropnického. Ten vloni festival navštívil a nyní režíruje v hradeckém Klicperově Silnici podle Felliniho filmu. „Jsem prostě přesvědčený, že v divadelním Hradci o něco jde!“ řekl Stropnický. V rámci Dne Divadla na Vinohradech budou zítra uvedena dvě představení na hlavní scéně a jedno odpolední matiné v salonku Městské knihovny v Tomkově ulici.

Nejdříve vinohradský soubor sehraje hru Martina McDonagha Kráska z Leenane v režii Petra Svojtky, v níž se diváci setkají mimo jiné s Janou Hlaváčovou. Je to příběh drsný, ale nechybímuhumor a nadhled. Poté se uskuteční matiné se starší hereckou generací vinohradského souboru. Jiřina Jirásková, Jana Hlaváčová, Ilja Racek a Petr Kostka budou rozmlouvat mezi sebou i s diváky o „životě v divadle a divadle v životě“; zúčastní se i Martin Stropnický.

Večer vinohradské divadlo představí amerického dramatika Joe DiPietra – Famílie aneb Dědictví otců zachovej nám, pane v režii Martina Stropnického. Inscenace je výjimečnou příležitostí k setkání s mistrovstvím starší herecké generace z Vinohrad. V hlavních rolích se představí kromě Michala Novotného, Ilja Racek, Jiřina Jirásková, Petr Kostka a Jana Hlaváčová. (sk)

Jan Saudek míří do Hradce

Nestor české fotografie a světoznámý umělec Jan Saudek se stal patronem putovní výstavy, která má brzy namířeno i do Hradce Králové.
Expozice velkoformátových fotografií, zejména pak portrétů seniorů tak, jak je viděli studenti Pražské fotografické školy a Institutu fotografických studií v Brně, už měla svoji premiéru v Praze. V nejbližších dnech se vydá na cestu do Hradce Králové, kde se stane ve dnech 4. až 6. července jednou z doprovodných akcí festivalu Rock for People.
Pořadatelé na hradecké vernisáži očekávají také přítomnost Jana Saudka, který se na výstavě podílí jedním portrétem. O své roli patrona výstavy V objektivu senior říká: „Vzal jsem to s chutí – stařec přece patří mezi lidi! Tahle výstava by mohla lidem ukázat, že mezi nimi žije spousta starých lidí a ti jsou velmi osamělí.“ (fri)

Divadlo evropských regionů - začínáme!

Ve čtvrtek 21. června začíná XIII. ročník mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů. Příštích deset dní bude centrum Hradce Králové patřit divadlu a jeho ctitelům.

HRADEC KRÁLOVÉ - Velký inkvizitor režiséra Petera Brooka ve čtvrtek večer zahájí desetidenní program mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů. V předpremiéře jej mohli vidět ve středu dopoledne studenti hradeckých středních škol. Bruce Myers v hlavní roli monodramatu studenty uchvátil. Většina z nich se úplně poprvé setkala s divadelními titulky – Velkého inkvizitora hraje francouzské divadlo anglicky.


Zahajovacíceremoniál začíná v devatenáct hodin ve slavnostně naladěném Klicperově divadle. O hodinu později na jeho jeviště vstoupí charismatický herec Bruce Myers v monodramatu Velký inkvizitor. Režisér Petr Brook jej nastudoval podle předlohy inspirované Dostojevského dramatem. Pařížské divadlo Theatre des Bouffes du Nord je s touto hrou na evropském turné a slibuje opravdu výjimečný umělecký zážitek.
Po skončení úvodního představení čeká na hosty festivalu další luxusní sousto – skladatel, klávesista a charismatická osobnost slovenského rocku Marián Varga. Jeho vystoupení na letní scéně vedle Klicperova divadla začíná kolem jedenácté večer. (fri)

Program na scénách pod širým nebem začíná už brzy odpoledne.


Divadlo Drak zahajuje nočním představením Alenka zamilovaná od 22 hodin. (fri)

ze sobotního představení Cameri Theatre zTel-Avivu, hra se jmenovala Requiem

V Hradci Králové ve čtvrtek začíná festival Divadlo evropských regionů

V Hradci Králové ve čtvrtek 21. června večer začne 13. ročník mezinárodního festivalu Divadlo evropských regionů. Do 30. června, kdy festival skončí, se v Hradci Králové představí divadelníci ze 14 zemí ve více než 230 představeních.

Slavnostní zahájení festivalu obstará představení Velký inkvizitor, ve kterém se hradeckému publiku představí v režii Petera Brooka herec Bruce Myers, po skončení představení vystoupí na letní scéně v sousedství divadla slovenský hudebník Marián Varga.

Kromě představení na hlavní scéně divadla, v divadle Drak a také ve stanu umístěném v Žižkových sadech bude součástí festivalu již poosmé takzvaný Open Air program. Ten divákům nabídne možnost zdarma zhlédnout na 130 představení divadelníků na různých místech v historickém centru města. (zr)