V době chytrých telefonů a internetu přístupném takřka na každém rohu, jde vlastně o velmi logický krok. Zájem o internetové dobíjení karet přesto předčil všechna očekávání. Možná i proto, že funguje na tak jednoduchém principu: nemusíte hledat automat na dobíjení městské karty a lovit po kapsách drobné, ale vše vyřídíte během několika kliknutí doma od počítače či z mobilu.

Tržby přes milion

Elektronické dobíjení zavedl dopravní podnik letos v březnu a během několika týdnů se stalo hitem. Službu už využilo kolem pěti tisíc tři sta zákazníků a celkové tržby překročily ve středu 10. června milion tři sta tisíc korun.

„V průběhu týdne je nejčastěji využíváno této služby v úterý a v pondělí a nejméně v sobotu, kdy on-line dobíjí pouze kolem šesti procent zákazníků. Průměrný nákup se aktuálně pohybuje ve výši 249 korun," podává přesnější informace o nové službě  vedoucí marketingu hradeckého dopravního podniku František Meduna.

Zájem? Stoupá

Dobíjení městských karet přes internet není jedinou elektronickou vymožeností, kterou podnik nabízí. Stejně dobře se ujaly i SMS jízdenky. Podnik jejich prodej zahájil v lednu 2012 a od té doby se jich prodalo více než 500 tisíc kusů. „SMS jízdenky jsou v hradecké městské hromadné dopravě cestujícími stále více využívané. Měsíční prodeje, které se na konci loňského roku pohybovaly okolo 18 tisíc mobilních jízdenek, převyšují od ledna 2015 hodnotu 19 tisíc," hodnotí prodej František Meduna.

Stačí prozvonit

Kromě klasické formy SMS nabízí podnik i další (a v Česku stále poměrně unikátní) elektronickou službu na objednání lístku. Jde o prozvánění, které u nás bylo tak populární v 90. letech. Stačí jen vytočit číslo a záhy vám na telefonním přístroji zapípá zpráva s vaší jízdenkou.  „Tento způsob je více určen pro pravidelné a časté užívání. Po vytočení speciálního telefonního čísla 910 301 000 přijde bezprostředně uživateli SMS s požadavkem registrace – ta se provádí jen jednou, na niž zareaguje podle pokynů a pak již stačí prozvonění telefonního čísla příslušné jízdenky. Cestující pak platí jen cenu jízdenky bez poplatku za SMS," vysvětluje mluvčí magistrátu Magdaléna Vlčková. Prozvánění využívá podle statistik podniku 7 procent pasažérů, kteří cestují na mobilní jízdenku.