Studenti si v Litomyšli mohou zakoupit za 180 korun a žáci za 80 korun zvýhodněnou měsíční průkazku. Kdyby jezdili autobusem jen dvakrát denně, ušetří studenti měsíčně 60 korun a školáci 40 korun.

Vzhledem k tomu, že do průmyslové zóny jezdí víc lidí, Litomyšl prodlouží do této lokality spojení autobusy. "Budou jezdit tak, aby se lidé dostali na raní a večerní směnu," řekl vedoucí odboru dopravy Kamil Hebelka.

Jízdné zůstává v Litomyšli stejné, plné šest a zlevněné tři koruny. Stejnou částku platí i cestující v Poličce. "Není potřeba nic měnit, trasy jsou za ty roky vypilované," řekla Zlata Andrlová ze společnosti Zlatovánek, která zajišťuje MHD v Litomyšli a Poličce.

V Chrudimi, kde jezdí osm linek, maximálně upraví časy spojů. Jízdné za devět korun se nemění. Řada lidí si již před časem koupila kartu a na jízdném ušetří, řekl Martin Šikl z odboru dopravy chrudimské radnice.

Pardubická MHD zavedla čipové karty vloni, nyní ji vlastní okolo 50.000 lidí. Cestující si podle šéfa Dopravního podniku města Pardubic Tomáše Pelikána se zavedením novinky užili dost zmatků, proto je letos výraznějšími změnami zatěžovat nechtějí. Čipová karta jednu novinku přesto přinese, nemá se týkat přímo dopravy, konkrétnější bude ale dopravce až na tiskové konferenci.

Pro čipové karty se hledá v Pardubicích i jiné využití. Od ledna příštího roku se pardubická městská doprava zapojí do Integrovaného dopravního systému, díky němu bude čipová karta MHD platit také ve vlaku, linkových autobusech a MHD v Hradci Králové.

Již v září budou moci čipovou kartou v rámci pilotního projektu využívat žáci minimálně jedné základní školy. Zaplatí s ní obědy, umožní jim vstup do objektů školy, či si s její pomocí koupí nápoje či bagety z automatu, řekl Pelikán. "S čipovými kartami rovněž půjde platit parkovné, nejspíš již v polovině příštího roku," uvedl.