„Čekám tady na EC do Brna, ale že bude mít přes hodinu zpoždění, to mě tedy nenapadlo ani ve snu. Ale čemu se vlastně divím,“ mávla otráveně rukou asi dvacetiletá studentka, která se prodírala chumlem podobně nervózních pasažérů na pardubickém nádraží.

Byla ještě optimistická. Vlak EC Antonín Dvořák z Prahy do Vídně, který má z Pardubic odjíždět v 6.05, přijel se zpožděním hodinu a půl. A expres Jan Perner do Ostravy měl hodinu a čtvrt.

V opačném směru to podle odjezdových tabulí vypadalo bez problémů. Ano, vlaky totiž zůstaly stát až v pražských Vršovicích.

Do Hradce přijel s největším zpožděním vlak, který má z Prahy vyrážet v 6.51 hodin. Měl 160 minut. Tedy bez dvaceti minut tři hodiny.
O tom, jaký chaos se na dráze kvůli ukradeným kabelům na pražském hlavním nádraží děje, neměli ponětí ani v centrále Českých drah. Natož cestující. Ti ani nevěděli, jestli vůbec dojedou až na hlavní nádraží, nebo jestli budou vyloženi už ve Vršovicích.

České dráhy přitom tvrdily, že spojů od Pardubic se komplikace netýkají. „Vlaky dálkové dopravy směr Praha – Pardubice – Ostrava, resp. Brno – Břeclav jedou bez jakéhokoli omezení,“ ujišťovaly na svých stránkách.

Bez větších komplikací jezdily jen expresy a pendolina, jezdící z Pardubic do Holešovic, a osobní zastávkové pantografy. Ty zase končí na Masarykově nádraží.

„Řešilo se to operativně. Některé rychlíky od Pardubic skončily ve Vršovicích a cestující pokračovali s jízdenkou zdarma do centra MHD, další zajely až na hlavní nádraží,“ zjistil po upozornění Deníku mluvčí Českých drah Radek Joklík. K normálu se situace vracela až odpoledne.
Nejvíc si však užili cestující z Hradce Králové. Mnozí raději skočili na autobus, jiní se dožadovali na informačním centru vrácení jízdného a nechali cestu na jindy. Kolik však takových bylo, odmítla pracovnice IC sdělit. „Všechna data budeme znát až večer,“ uvedla opatrně.