„Člověk musí být klidný. Jinak bych se připravil o nervy. Rychlé reakce a postřeh samozřejmě také pomáhá. Základ ale je dobře se vyspat," prozradil recept na jízdu bez nehody Zbyněk Gross. Autobus také řídí, ale raději usedne za volant trolejbusu. Potkat ho tak můžete nejčastěji na linkách 1 a 2.

„S řidiči milionáři se může veřejnost i nadále setkávat v našich autobusech a trolejbusech. Jsme hrdí, že máme ve svém kolektivu tak kvalitní řidiče, na které se naši cestující mohou spolehnout. Pevně doufáme, že získaná ocenění budou trvale motivovat k bezpečné a ohleduplné jízdě i další naše řidiče," uvedl ředitel Dopravního podniku Hradec Králové Miloslav Kulich.

Za volantem trolejbusu můžete také potkat Vítězslava Pánka, který je vyučen jako automechanik. „Více mě bavilo ježdění. Nejraději mám linku 6 a 7," svěřil se Pánek, jehož stroj identifikujete podle vánočního skřítka na kapotě.

Vratislav Tobišek původně pracoval v zemědělství. Po krachu firmy ale nastoupil do dopravního podniku. „Dříve byl menší provoz, dnes jsou řidiči bezohlednější. Naopak dnes máme lepší zázemí i techniku. Dříve jsem jezdil kloubovými trolejbusy, teď řídím kloubový autobus na lince 23 a 27. A recept na dobré řízení? Nikam nespěchej," usmíval se Tobišek.

Všichni se shodli, že nejvíce je trápí agresivní řidiči a někdy nevychovaní cestující. „Každopádně ten, co nad námi lítá, musí mít tvrdou šichtu," zakončil Pánek.

Ode dnešního dne jim také přestane komplikovat život uzavírka třídy ČSA. Vozy MHD začnou jezdit po svých tradičních trasách. „Snad nezabočím u zimního stadionu doleva a nebudu se muset točit u soudu, abych se vrátil na správnou trasu" smál se Tobišek.