„Pustili jsme se do oprav odstavné plochy pro autobusy, kterou pro delší životnost autobusů plánujeme také zastřešit. Bude mít kapacitu 56 míst, z toho 25 bude uzpůsobeno případným elektrobusům," potvrdil náměstek ředitele dopravního podniku Vladimír Pejřil. Obří investiční akce podniku vyjde na 58 milionů korun a skončit by měla na podzim letošního roku.

S nákupy případných elektrobusů už to ale tak žhavé nebude. Vladimír Pejřil upozorňuje, že jejich pořizovací cena velkému „ekologickému utrácení" zatím nepřeje. Jeden totiž přijde na 10 až 12 milionů, za což by byly dva standardní autobusy na naftu. „Určitě ale o ně budeme usilovat. Elektrobus je totiž doslova předurčen do města. Je daleko méně hlučný, neprodukuje žádné emise. Na jedno nabití najede 150 až 160 kilometrů a případný servis je takříkajíc na dosah ruky," říká Pejřil.

Ne všude elektrobusy nadchly, Pardubice nakoupí trolejbusy

Hradec Králové - Východočeská metropole přitom v „elektrobusové" hromadné dopravě patří v republikovém měřítku mezi průkopníky. V porovnání s jinými českými městy je na tom lépe snad jen Ostrava.

V Praze nepřesvědčily

Elektrobusy už tam cestující vozí několik let, převážně ale v rámci výzkumného programu. Celkově uvažují ekologicky – už letos chtějí docílit toho, aby až celá třetina jejich vozového parku jezdila na alternativní pohon.

Hradec zatím vlastní elektrobus jeden, zbylé dva má zapůjčené na dobu neurčitou. Jejich zkušební provoz má za sebou také Praha, tam se ale příliš neosvědčily, hlavnímu městu především nestačí jejich dojezdový limit.

Obměna za 400 milionů

V Pardubicích zase jejich zavedení několikrát plánovali, nakonec to vypadá, že místo nich pořídí ekologické vozy MHD za 400 milionů. Mezi nimi i bateriové trolejbusy, které ujedou až deset kilometrů bez trakčního vedení.