Zájem o zahraniční zájezdy neklesl. Pouze se změnil přístup klienta k výběru cestovní kanceláře. Shodli se oslovení pracovníci agentur. „Výrazný pokles prodeje zahraničních zájezdů jsme určitě nepocítili. Teď již ve velkém prodáváme mimosezonní dovolené, což je cenově vždy velmi zajímavé a zájem je srovnatelný s loňským rokem,“ reagovala ve středu na dotaz Iva Frintová z cestovní agentury na rychnovském Starém náměstí.

Jak ji doplnila kolegyně Marie Hartmanová, zákazníci se však více soustředí na zavedené a veliké cestovky. „Nelze říci, že laciný zájezd v rámci určitých akcí je rizikový, protože tvorba ceny je ovlivněna mnoha faktory. Když však někdo prodává trvale za výrazně nižší ceny, je to určitě podezřelé,“ shodli se zkušené pracovnice.

Stejného názoru je i Radek Jung z cestovní agentury v obchodním centru Lima. „Lidé dávají přednost osvědčeným a velikým cestovkám, čehož zase některé využívají. Nemusejí se totiž tolik obávat konkurence a drží se i pevně cen, které nezlevňují. Na druhou stranu je pravda, že v současnosti klienti raději připlatí, hlavně aby měli jistotu,“ bilancoval mladý muž a upřesnil, že cestovní agentury nesmějí prodávat zájezdy žádné cestovní kanceláře, která by nebyla pojištěna proti úpadku.

Máte dobré zkušenosti s výběrem cestovní kanceláře? Diskutujte pod článkem.