Některé „atrakce“ však dělají organizátorům spíše vrásky na čele. „Rozhodně už nechceme, aby se tady příště prodávala nějaká laciná trička z Asie. Snažíme se, aby zboží, které při dožínkách stánkaři nabízejí, co nejvíce korespondovalo s duchem celé této akce,“ říká Rostislav Barnet, generální ředitel firmy Chovservis, která je hlavním pořadatelem.
„Nechceme však prodejce, kteří třeba nabízejí plastové hračky, zcela vytlačit. Ovšem nemělo by jich být hodně. Hodláme jít proto cestou kompromisu, aby si na své přišly i děti, které právě takové věci lákají,“ dodává Barnet.
Ačkoliv letošní dožínky skončily teprve před několika desítkami hodin, organizátoři už pomalu myslí na příští ročník. „Osvědčené koncepty zůstanou. Uvažujeme o rozšíření dožínkového průvodu a také o zavedení nové soutěže pro děti v pití mléka,“ plánuje Rostislav Barnet.