Se svými mazlíčky sem chodili lidé k veterináři a hradecké Technické služby zde měly uskladněnou techniku. Teď zbyla po přístavku v Gayerových kasárnách jen díra v zemi. Během pár dní ji začnou „obdělávat“ archeologové a po nich se na místo dostaví těžká technika, aby zde začala tvořit základy nového parkovacího domu. Nový parkhaus o rozloze přes šest tisíc metrů čtverečných má pojmout na 320 automobilů. Podle koncesionářské smlouvy jej má vystavět ISP. „Pokud půjde vše podle našich plánů, tak s výstavbou začneme v březnu. Vše ale záleží na archeologickém výzkumu,“ informoval zástupce ISP Jiří Holubec a upřesnil svoji původní vizi, která počítala s tím, že se nový parkovací dům otevře ještě letos na podzim: „Realističtější je jaro příštího roku.“

Na místo budoucího parkovacího domu se archeologové dostanou v polovině února. „Od 15.února by zde měl probíhat archeologický výzkum. Jakmile skončí,, začneme se stavbou. Ještě předtím však budeme muset přeložit inženýrské sítě a vojenské kabely,“ uvedl Jiří Holubec k parkhausu, který pro ISP vyprojektoval architekt Jaromír Chmelík.

Architekt při zhmotnění vize investora vycházel z odkazu, který v místě kasáren zanechali naši předci. „Vystavět v tomto velmi historicky exponovaném místě jednu velkou krabici by bylo velice špatné. Chtěl jsem, aby přestavba byla jednoduchá a hlavně nenásilná,“ informoval architekt Jaromír Chmelík, který se nakonec rozhodl rozdělit nový parkhaus na dvě budovy.

Vyšší z nich bude kopírovat výšku jak Gayerových tak i přilehlých Vrbenského kasáren. Nižší část pak pojal jako „bratříčka“ nedalekých „kavalírů“.„Vycházel jsem z odkazu našich předků a chtěl jsem, aby v rámci parkoviště vzniklo na území kasáren malé příjemné náměstíčko,“ dodal architekt Jaromír Chmelík.