V sobotu absolvovali "spanilou jízdu" k pevnosti Dobrošov a do Nového Města nad Metují. Letos poprvé převážily mezi shromážděnými automobily volhy, řekl jeden z organizátorů srazu Václav Havlík.

"Vždycky vítězily gazíky, nyní převládly 'leštěnky'. Auta přijela z celé republiky včetně Slovenska. Volh bylo odhadem 70 procent," uvedl Havlík. Mezi exponáty převládaly vozy Gaz 69 a UAZ 452, dorazily i tři sanitky této značky. U volh byla nejčastější Volha 21, ale i modely 24 a novější. "Raritou byla kempová úprava Volhy 21 s nástavbou," řekl Havlík.

Po seřazení vyjela kolona vozidel v 10 hodin k pevnosti Dobrošov. Po její prohlídce a soutěži o nejlepší vůz pokračovala šňůra aut do Nového Města nad Metují. V neděli dopoledne čeká účastníky srazu ještě burza náhradních dílů.

Vozy Gaz a Volha pocházejí ze závodu GAZ, dříve Gorkovskij avtomobilnyj zavod v Rusku, tehdejším Sovětském svazu. První auta této značky sjela z výrobní linky v roce 1932. Automobilka v minulosti vyráběla známé terénní vozy i pro vojenské účely, ale také nákladní auta, autobusy a osobní vozy, kromě značky Volha také pobědy a luxusní čajky. Výrobní program zůstal továrně dodnes, rozšířila jej ještě o dodávkové vozy, mikrobusy a speciální vozidla.