„Pro nás je aplikace důležitá zejména z toho důvodu, že budeme mít zpětnou vazbu od našich občanů přímo z terénu, kdy budou hlásit drobné závady či upozornění na nedostatky,“ uvedl v tiskové zprávě města náměstek primátorky odpovědný za IT a digitalizaci Pavel Vrbický. Město tak získá lepší data o problematických místech, která budou průběžně vyhodnocována. Munipolis zjednoduší administraci stovek podnětů, které město a jím zřizované organizace každý rok obdrží různými cestami.

Kromě možnosti nahlásit závadu poskytne aplikace uživatelům další praktické informace. V současnosti se mohou lidé v aplikaci podívat na mapový přehled kontejnerových stání na tříděný odpad, přečíst si novinky z úřadu či města nebo prolistovat elektronickou verzí městského zpravodaje Radnice.

Vlajka Izraele před hradeckou radnicí. Archivní foto.
Hradec Králové vyjádřil podporu Izraeli. Před magistrátem visí izraelská vlajka

Munipolis je chytrá komunikační síť spojující města a obce s jejich obyvateli. Nově se do projektu zapojilo právě i město Hradec Králové. 

„Do budoucna chceme dávat do aplikace termíny blokového čištění, informace o odstávkách tepla, omezení dodávky elektrické energie a vody, termíny plateb poplatků za odpady a psy. Další kategorií, kterou chystáme, bude participace občanů,“ doplnil náměstek Vrbický. Pokud uživatel vyplní při registraci název ulice, ve které bydlí, dostane informace týkající se pouze jeho bezprostředního okolí. Uživatelé také mohou obdržet upozornění na případné krizové události či varování z ČHMÚ. Služba je zdarma.

Aplikace ale neslouží k nahlašování problémů ve městě, které by vyžadovaly větší investici. Při události ohrožující život, zdraví a majetek je pak třeba nadále kontaktovat linky 150, 155, 156 či 158. Ani s výpadky dodávek elektřiny, vody, tepla nebo plynu aplikace občanům města nepomůže, ty musí se hlásit přímo dodavatelům.