Stavba nové komunikace k areálu DTJ na Pražském Předměstí začala loni v březnu a skončila na konci července. „Původní panelová a zčásti šotolinová cesta byla nahrazena přibližně 350 metrů dlouhou asfaltovou komunikací, vybudováno bylo nově i 64 parkovacích míst a podél cesty jich vzniklo dalších 24, ,“ sdělil v tiskové zprávě náměstek primátorky pro oblast městských investic Lukáš Řádek.

Silnici doplnila nová cyklostezka. „Ta navazuje na podchod pod Rašínovou třídou a pokračuje podél Labe směrem k areálu DTJ, kde je napojena na cyklostezku vedoucí k vodní elektrárně Hučák. Došlo také na stavební úpravy na křižovatce Veverkovy a Jungmannovy ulice. Ve Veverkově ulici byl postaven ostrůvek, aby bylo zajištěno bezpečnější přecházení přes silnici,“ vyjmenovává další úpravy Lukáš Řádek.

Vizualizace. Plán na výstavbu v Severní zóně úzce souvisí s revitalizací Piletického potoka.
Tisíc nových bytů v Hradci Králové. Město by se mohlo rozrůst o moderní čtvrť

Proměna lokality začala téměř před rokem, některé změny byly hotové již dříve, práce na celé stavbě ale definitivně skončily až letos v únoru, a to včetně úspěšných kolaudací.

Na novinkách a úpravách v lokalitě na Pražském Předměstí město spolupracovalo s Ředitelstvím silnic a dálnic, které zajišťovalo jednu z etap prací. Na Rašínově třídě jsou doplněné odbočovací pruhy včetně dopravního značení a došlo i na úpravu zeleně. Za svou část ŘSD zaplatilo více než 6,8 milionu korun bez DPH, zbylé investice ve výši přibližně 28 milionů korun bez DPH hradilo město ze svého rozpočtu.

S využitím tiskové zprávy

Nepřehlédněte: Jediný ve východních Čech. Náhradní díly páternosteru se musí vyrábět na zakázku

Zdroj: Deník/Stanislav Ďoubal