Nový projekt stezky pro cyklisty, bruslaře a chodce podél Hradečnice bude s chráněnými živočichy počítat. Také zohlední současný stav spodní vody. Se zhotovitelem stavby Hradec Králové ukončí smluvní vztah. Rada města o tom rozhodla na svém jednání.

„Na podzim loňského roku jsme si nechali vypracovat hydrogeologické a geologické posouzení lokality, které původní projektant neprovedl, ačkoliv byly součástí zadání. Z celkem jedenácti sond bylo u devíti zjištěno, že hladina podzemní vody je velmi vysoko pod terénem, řádově několik centimetrů. To je jeden z důvodů, proč jsme se rozhodli nechat přepracovat projektovou dokumentaci,“ vysvětluje v tiskové zprávě náměstek primátorky pro oblast investic Lukáš Řádek.

Podzemní voda se na několika místech v koridoru nové stezky hradeckými lesy dostala tak vysoko, že vytvořila mokřad, ve kterém se později objevili zvláště chránění živočichové jako skokani, ropuchy a čolci.

Výkopy loni zaplavila podzemní voda:

Zdroj: Jiří Fremuth

„S ohledem na tyto živočišné druhy a stanoviska příslušných orgánů, například odboru životního prostředí Krajského úřadu Královéhradeckého kraje, jsme se rozhodli stezku mírně odklonit od původního koridoru. Nedojde ale k dalšímu výraznému zásahu do krajiny, pouze stávající mokřady budou upraveny na poněkud vzhlednější jezírka,“ popisuje náměstek primátorky pro oblast životního prostředí Adam Záruba.

Projektová dokumentace se nyní musí přepracovat. Podle Řádka přeprojektování nabízí městu příležitost k inovaci a zlepšení infrastruktury. „Tato změna umožní umístit sítě přímo pod stezku, což eliminuje potřebu dalšího kácení stromů a zvyšuje efektivitu plánování. Spolupráce s ČEZ a provozovateli datových sítí znamená, že tento nový přístup je koordinovaný a optimalizovaný pro budoucí potřeby města,“ dodává náměstek Řádek.

Vizualizace. Na pozemcích u Hotelu Hertz chystá investor stavbu výrobního a skladovacího areálu Indupark. Proti jsou místní i město.
VIDEO: Petici proti Induparku na hradeckých Pláckách podepsalo 900 místních

Radnice předpokládá, že by přepracovanou projektovou dokumentaci mohla mít ještě letos, stejně tak jako změnu stavby před dokončením. Se zahájením výběru zhotovitele nové stezky pak počítá na jaře příštího roku. Nová trasa pro pěší a cyklisty by měla začít vznikat v první polovině roku 2025.

Stavba stezky za necelých osm milionů začala na podzim roku 2022, hotovo mělo být loni v červnu. Výkopy ale na jaře zaplavila podzemní voda a firma stavbu zastavila. Vedení města zdědilo původní projekt stezky po svých předchůdcích.

S využitím tiskové zprávy

Mohlo by vás zajímat: Řidiči se vrhají do vody. Rozvodněné řeky ani zákazy auta nezastaví

Zdroj: Deník/Jiří Fremuth