Za první rok si koalice od obyvatel města vyslechla hodně kritiky, za některé kroky ale zaslouží i pochvalu. Po letech dohadů se podařilo koalici pod vedením vysokoškolského pedagoga Alexandra Hrabálka (ODS) odblokovat situaci ohledně 40 let plánované rekonstrukce křižovatky Mileta.

Podle současných plánů by se mělo začít pracovat na frekventované křižovatce, kterou denně projede zhruba 30 tisíc aut, ještě během současného volebního období.

„Tak blízko k Miletě jsme ještě nikdy nebyli,“ řekl hradecký primátor letos na jaře. Vedení města se dokázalo dohodnout se spolkem KOS, který dlouhodobě bojoval s předchozím vedením radnice. Koalice slíbila zapracovat do projektu některé připomínky spolku, zároveň však dokázala protlačit například vybudování podchodů, s jejichž vybudováním původně KOS nesouhlasil.

Další velké projekty se městu vesměs nedaří. Navzdory svému programovému prohlášení nedávno koalice přiznala, že v tomto volebním období nestihne začít s další fází revitalizace Benešovy třídy. "V případě příznivých podmínek by mohl být v roce 2023 vypsán tendr na zhotovitele prací," uvedl nedávno investiční náměstek Jiří Bláha (ODS), že termíny vzhledem k zákonům nelze urychlit.

Prozatím marný boj vede radnice i s projektem fotbalového stadionu, který převzala od minulého vedení města. Zda se podaří splnit slib, že současná koalice zahájí stavbu, je nejisté. Projektu chce dát ještě jednu šanci. Za skoro rok stará slova o tom, že díky jeho způsobu práce bude stadion rychleji a levněji, než podle plánu staré koalice, se už náměstek Bláha nedávno omluvil.

Ilustrační foto
Dálnice D11 bude podle ministra hotová nejpozději do roku 2028

Nedaří se ani i u lávky přes Labe, jejíž stavbu město plánuje už 15 let. Nynější koalici se nepodařilo ani natřikrát vysoutěžit zhotovitele. Z toho dvakrát sama určovala zadávací podmínky soutěže.

Nesplněných plánů je víc

Podle odborníků zpackaný projekt zdědila koalice u ZUŠ Střezina. S její potřebnou rekonstrukcí slibuje začít v příštím roce.

Ještě později kvůli nedostatku financí začne oprava severních teras. A velkou neznámou je osud inteligentního dopravního systému. Z podařeného tendru a přislíbené dotace se může po rozhodnutí antimonopolního úřad stát fiasko. Jasno bude do konce roku.

Roky zablokovaná je situace s Velkým náměstím. O osudu rekonstrukce rozhoduje stavební úřad v Hořicích, hradecký magistrát ale neví, kdy se situace pohne. A zjišťovat to ze zákona ani nesmí. Koalice přišla proto s novým řešením. Pod náměstím chce vytvořit podzemní parkoviště za 200 milionů korun a samotné náměstí začít řešit formou postupných oprav. Zda je to reálné, má ukázat objednaná studie.

Mnohé Hradečany namíchla i situace s přiškrcením dotací prestižním kulturním akcím. Radnice to obhajuje potřebou šetřit, město však může přijít o prestižní akce.

Na dobré cestě je naopak projekt odlehčovací služby v Honkově ulici. Zoufalou situaci s parkováním u nemocnice by pak mělo změnit nové parkoviště, které zde v těchto dnech roste. Chvályhodný je boj radnice proti velkým znečišťovatelům životního prostředí, sympatická i snaha bojovat proti klimatickým změnám.

Nově zrekonstruované schodiště Bono publico v Hradci Králové.
Rekonstrukce Fortny uleví dopravě