„Nejvíc se mi na tom novém vizuálním stylu líbí, že propojuje hradeckou historii a symboly s moderním pojetím a posouvá nás dál do budoucnosti,“ hodnotila novinku primátorka Pavlína Springerová, která se na výběru podílela. Očekává, že nový design posílí pocit hradecké identity.

Logo se postupně začne objevovat na grafických výstupech města. Od úředních dokumentů, přes webové stránky až po sociální sítě. Používat ho budou i městské společnosti. Autoři Petr Štěpán a Bohumil Vašák ze studia superlative.works pro město vytvořili i dva druhy písma.

Jak se vám nový vizuální styl líbí? Hlasujte v anketě.

„Logo navazuje na tradiční hradecký heraldický znak. Nesnažili jsme se vytvářet nějaký novotvar, vycházeli jsme z prvků, které už město má. Vytvořili jsme pro Hradec Králové značku, která ty obsahové hodnoty převádí do 21. století,“ okomentoval podobu loga Petr Štěpán. Autoři z vítězného studia se podíleli například na vizuálním stylu prezidentské kampaně Petra Pavla nebo na designu České televize.

Hradec Králové má novou vizuální tvář, včetně nového loga, které vychází z hradeckého heraldického znaku.
Nové logo Hradce Králové ocenil i historik z konkurenčních Pardubic

Logo vybrali koaliční politici a jeden zástupce opozičního hnutí ANO. Do soutěže, která začala loni v létě, se přihlásila stovka návrhářů. Z nich odborníci doporučili do samotné pětici subjektů, ty už vytvořili návrh a nakonec se vybíralo ze tří návrhů. „Měli jsme samozřejmě tým odborníků, kteří nám pomohli. Sami bychom se neuměli prodírat stovkou návrhů, vybralo se jich 5 těch nejkvalitnějších,“ popisuje víc než rok a půl dlouhý proces výběru náměstek primátorky Lukáš Řádek.

Podle něj byla shoda na vítězném návrhu jednoznačná a logo je nadčasové. „Podle odborníků v porotě se ještě nikdy nepodařilo, aby na tomto typu soutěže, kde město vypisuje vizuální styl, dokonce vizuální systém, byly v těch třech posledních takhle kvalitní návrhy.“

Hradecké věže. Zvon Augustin je zavěšený v Bílé věži.
Hradecký zvon Augustin má zpět své srdce. Poprvé se rozezní na Zelený čtvrtek

Za nový vizuální styl, značku a licenci město zaplatí 300 tisíc korun bez DPH. Vítěz současně zpracuje pro město grafický manuál za dalších 600 tisíc korun, 40 tisíc pak bude stát licence na písmo. Součástí zakázky je i supervize za 120 tisíc korun a webdesign za 140 tisíc. Celkem tak zaplatí město 1,2 milionu bez daně.

„Musím říct, že se mi líbí, celá ta vizualizace je povedená a jenom doufám, že se podaří dobře uvést do praxe a samozřejmě mám trošku obavy, jaké finanční náklady to pro město bude znamenat. Doufejme, že náklady na zavedení budou racionální,“ myslí si za nejsilnější opoziční klub hnutí ANO jeho místopředseda Denis Doksanský.

Nepřehlédněte: Tři otravy psů v jedné ulici. Fenku na Slezském Předměstí mohl zabít karborufan

Zdroj: Deník/Jiří Fremuth