Jak to dopadlo jinde?
• Hradec Králové – 4 minuty
• Brno – 26 minut
• Liberec – 41 minut
• Ostrava – 52 minut
• Praha – 1 hodina
• Kladno - 1 hodina 18 minut
• Zlín – 1 hodina 46 minut
• Karl. Vary - 2 hodiny 25 minut
• Ústí n. L. – 3 hodiny 20 minut
• Plzeň – 4 hodiny 45 minut
• Olomouc – 4 hodiny 55 minut
• V Českých Budějovicích, v Jihlavě a v Pardubicích jízdní kola zloději neukradli.

Jinde zloději plánují, 
v Hradci odjel hned

Figuranti umístili bicykl na Gočárovu třídu. Zloděje neodradilo ani nedaleké krajské ředitelství Policie ČR. „Zatímco v případě celé řady jiných měst bylo možné před samotnou krádeží sledovat jisté plánování nebo váhání nenechavců, v Hradci Králové se jednalo o rychlou a spontánní akci. Muž, který šel okolo, si všiml nezamčeného kola, vzal ho a odjel. To vše s překvapivě přesvědčivým výrazem, jako by nic," popsal situaci Jan Marek z České pojišťovny.

Na opačné straně žebříčku jsou naopak Pardubice, kde figurant nechal kolo opřené o poštovné schránku. Za pět hodin si ho všiml pouze pracovník pošty, kterému překáželo při vybírání schránky a položil jej do trávy.

Videi z jedenácti měst, kde kola ukradli, se tak baví celá internetová komunita. Zatímco v Hradci zloděj na celou akci potřeboval deset vteřin, například v Plzni kolo desítky minut sledovali tipaři a třetí člen party jej poté ukradl.

V Hradci Králové nenechavci ukradli za loňský rok 195 bicyklů. „Jde ovšem jen o trestné činy. Tedy jízdní kola v hodnotě nad pět tisíc. Krádeží v menší hodnotě je mnohonásobně více," potvrdil Jan Čižkovský, mluvčí královéhradecké policie.

Bicykl může skončit také u strážníků

Nezamčené bicykly ale nemusí vzít jen zloději. Mohou skončit také v rukou městské policie. „Měsíc až dva je skladujeme u nás, pak putují do ztrát a nálezů na hradeckém magistrátu. Lidé často nevědí, že když jim zmizí kolo, tak se mají nejdříve obrátit na nás, jestli o něm nevíme," vysvětlila Eva Čížková, mluvčí hradeckých strážníků.

Městská policie nabízí také bezplatnou službu, která může usnadnit cestu bicyklu k jeho majiteli. Strážníci mají totiž registr kol, kde jsou napsaná výrobní čísla. Stačí přijít na služebnu městské policie a zaregistrovat se. Majitel pak  dostane kartičku, která potvrzuje, že  kolo je jeho.

„V případě, že se takové kolo najde, kontaktujeme majitele. Problém je, když bicykly míří do jiných měst, kde je překupníci prodávají. Chybí totiž centrální registr kol, po kterém volají městské policie napříč republikou," dodala Eva Čížková.