„Všechno řídí elektronika. Já pak ani nevím, kdy se zavřou dveře,“ stěžoval si jeden z nich a dodal, že radši bude jezdit staršími, ale spolehlivějšími vozy. „Nejezdí se s tím špatně, ale pár much to má,“ přidal další z řidičů s tím, že elektrobus se nezvykle naklání, má nízký podvozek a nevhodné zrcátko, které mu brání ve výhledu.

Většina oslovených řidičů však elektrobusy chválila. To potvrzuje i ředitel Dopravního podniku Zdeněk Abraham. „Někteří řidiči ze začátku říkali, že do elektrobusu nevlezou, protože nesmrdí naftou. Ale i ti už přichází na to, že je elektrobus pohodlnější,“ vysvětlil Abraham.

Ředitel dopravního podniku se každý měsíc setkává se zástupci řidičů, výraznou kritiku na elektrobusy prý ale nezaznamenal. Abraham naopak tvrdí, že nové technologie přilákaly do dopravního podniku zájemce o zaměstnání, kteří by rádi s elektrobusy jezdili.

Spokojení cestující

Spokojenost s novými elektrobusy nedává najevo jen vedení dopravního podniku, ale i cestující. Ti jako výhody elektrobusu nejčastěji uvádí jejich tišší provoz, klimatizaci nebo usb nabíječky pro mobilní telefony.

Vozový park dopravního podniku je nyní rozdělený na dvě části. Polovinu tvoří naftové autobusy a polovinu vozidla poháněná elektrikou. To považuje Abraham za ideální stav pro případ, kdyby nastal kolaps elektrické sítě nebo vázly dodávky nafty. „Nepočítám s tím, že bychom ten poměr v nejbližších letech měnili,“ uvedl Abraham a dodal, že Hradec Králové má již nyní nejekologičtější městkou dopravu v České republice.