Renesanci jedné dávno zapomenuté linky, ale také nové trasy a větší důraz na ekologii. Hradecký dopravní podnik v příštích měsících chystá na svých trasách celou řadu změn. Do itineráře jízdních řádů se po dlouhých letech znovu dostane například linka číslo 4.

„Nová“ linka však nebude jezdit po své historické trase z Kuklen, ale od 2. února bude obsluhovat linku z Pod strání, přes Brněnskou a magistrát až na Terminál. Ve stejný den se také vrátí další číslo – 21. Tato linka bude podle ředitele Dopravního podniku Zdeňka Abrahama jezdit zatím v testovacím režimu z lokality Na Plachtě po malém hradeckém okruhu. „Do budoucna je možnost, že linku prodloužíme na Terminál a Slezské Předměstí, ale zatím plánujeme jen zkušební provoz,“ uvedl Zdeněk Abraham.

Elektřina místo nafty

Hradecký dopravce chystá i prodloužení trasy linky číslo 19, která obhospodařuje vnitrobloky fakultní nemocnice. „Uvažujeme o tom, že bychom tuto linku zavedli i na nové zastávky u Labského mostu, které vznikly z důvodu plánované výstavby centrály ČSOB. Linka by dále zajížděla k nemocnici, ale jela by i přes Terminál a tím pádem by mohla dopomoci fakultní nemocnici k úbytku automobilů,“ dodal ředitel Zdeněk Abraham. Od 2. března pak z linky 27 zmizí převážná část autobusů. Nahradí je nedávno nakoupené trolejbusy s parciálním pohonem, který využijí na neelektrifikovaných úsecích v okolí Benešovy třídy.

Na méně hluku bez emisí se pak mohou těšit lidé bydlící okolo tras autobusů 11, 12, 14 a 17. „Na těchto linkách v plné míře vyměníme autobusy s naftovým motorem za elektrobusy,“ dodal ředitel, který již další větší „revoluci“ v dopravě v budoucnu nechystá.